آفت کُش ها دستگاه عصبی را تخریب می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، نتایج یک آنالیز جدید بیانگر آن است که قرارگیری در معرض آلاینده ها نظیر آفت کُش ها دستگاه عصبی را تخریب و ترمیم آن را غیرممکن می نماید.

آفت کُش ها دستگاه عصبی را تخریب می نمایند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از medicalnewstoday، نتایج یک آنالیز جدید در دانشگاه میشیگان بیانگر آن است که قرارگیری در معرض آلاینده ها نظیر آفت کش ها، سرعت پیشرفت ALS (اسکلروز جانبی آمیوتروفیک) را افزایش می دهد.

بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یک بیماری نورون های حرکتی است که سبب تخریب پیشرونده و غیرقابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی و دستگاه عصبی محیطی می گردد.

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک شایع ترین بیماری نورون های حرکتی (MND) است؛ بنابراین این بیماری هم علایم نورون محرکه فوقانی و هم نشانه های نورون محرکه تحتانی را ایجاد می نماید.

این بیماری منجر به از دست رفتن تدریجی عملکرد عضلات (به ویژه عضلات مخطط) شده و با تضعیف ماهیچه ها به تدریج فرد به فلج عمومی مبتلا می گردد. به طوری که توانایی هرگونه حرکتی از شخص سلب خواهد شد. معمولاً مبتلایان به این بیماری مدت زمان زیادی زنده نمی مانند.

در سال 2015، بیش از شانزده هزار نفر در اثر این بیماری در آمریکا جان خود را از دست دادند؛ محققان هنوز علت دقیق بروز این بیماری را نمی دانند، اما مطالعات گسترده آنها طیف وسیعی از عوامل خطر بالقوه را تشخیص داده است.

به عنوان مثال، یکی از این مطالعات نشان داد که جیوه در ماهی و غذاهای دریایی می تواند خطر ابتلا به ALS در افرادی که مقدار زیادی ماهی مصرف می نمایند را دو برابر کند.

آفت کش ها اخیرا به عنوان یک عامل خطر بالقوه شناسایی شده اند؛ در سال 2016، ایوا فلدمن از دانشگاه میشیگان یک مطالعه انجام داد که براساس آن قرار دریافت در معرض آفت کش ها ریسک بروز این بیماری را افزایش می دهد.

انتهای پیغام/

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14973

به "آفت کُش ها دستگاه عصبی را تخریب می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آفت کُش ها دستگاه عصبی را تخریب می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید