آمادگی راهداری لرستان در طرح زمستانی

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: راهداری با همه توان و هماهنگ با پلیس و سایر دستگاه های خدمت رسان و امدادی در طرح زمستانی حضور دارد.

آمادگی راهداری لرستان در طرح زمستانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، عباس شرفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اعلام این خبر گفت: سال جاری 371 نفر نیروی عملیاتی و پشتیبانی راهداری با 250 دستگاه ماشین آلات در قالب 30 اکیپ در محورها و 32 راهدارخانه استان و با بهره گیری از سامانه های هوشمند جاده ای در طرح زمستانی آماده خدمت رسانی به هموطنان هستند.

وی با اشاره به خسارات هنگفت سیل به راه های لرستان اضافه نمود: از ابتدای سال که سیل سهمگین استان را در برگرفت که خسارات بسیاری به ویژه در محورهای خرم آباد- پلدختر و شهرستان های چگنی، الیگودرز و دلفان به جای گذاشت و باعث خسارت به 600 کیلومتر راه، تخریب 220 دستگاه ابنیه فنی و انسداد راه 870 روستا شد، راهداری و سایر دستگاه ها به صورت شبانه روزی وارد عمل شدند و توانستیم نابسامانی ها را به سامان برسانیم.

شرفی گفت: امروز از حالت بحران خارج شده ایم. علاوه بر ساماندهی محورها و برقراری تردد در آنها، با توجه به اینکه از نظر ایمنی نیز خسارات قابل توجهی وارد شده بود ایمن سازی نیز انجام شد.

وی اظهار داشت: با آمادگی کامل در طرح زمستانی حضور داشته و این توان را داریم که در کنار سایر دستگاه های خدمت رسان و امداد و نجات از انسداد مجدد راه ها جلوگیری کنیم امیدواریم که بتوانیم خدمات شایسته ای به هموطنان و به خصوص هم استانی های عزیز ارائه نمائیم.

سردار محمد مهدیان نسب فرمانده انتظامی لرستان در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از لرستان، گفت: راهداری در دو سال گذشته بیش از 180نقطه پرتصادف استان را اصلاح نمود که جای قدردانی دارد، اما متاسفانه سیل بحران جدی برای راه ها ایجاد کرد به طوری که 50 درصد جاده ها 100 درصد خسارت دید.

وی با بیان اینکه همه دستگاه ها در سیل مردانه و با کمترین امکانات وارد شدند، اضافه نمود: یاری های بی نظیری پس از سیل در استان صورت گرفت و توفیقات امروز حاصل همدلی و هماهنگی همه دستگاه ها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سایه وجود رهبری است.

مهدیان نسب با اشاره به هزینه های بسیار بالای مورد احتیاج برای بازسازی جاده ها و جبران خسارت وارده به ویژه در محور خرم آباد- پلدختر گفت: با کوشش راهداری بخشی از محور پلدختر بازسازی و تردد در آن برقرار شده است، اما شرایط خاص لرستان و کوهستانی بودن محورهای مواصلاتی آن با هیچ استانی قابل مقایسه نیست و احتیاجمند بودجه های کلان ملی است.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقاء سامانه های هوشمند جاده ای و فرهنگ سازی رانندگی ایمن گفت: در 8 ماهه سال جاری درمجموع تصادفات استان 12 درصد کاهش داشته ایم، اما در بخش تصادفات فوتی 14 درصد افزایش مشاهده می گردد که نشاندهنده بالا بودن سرعت در جاده های استان است البته یکی از دلایل این افزایش وجود خودروهای قاچاق بر یا به اصطلاح شوتی است است.

عملیات رزمایش زمستانی همه ساله از آذر ماه شروع و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63471

به "آمادگی راهداری لرستان در طرح زمستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی راهداری لرستان در طرح زمستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید