امیری: معاونت حقوقی رئیس جمهوری شکایاتی را از بعضی نمایندگان مطرح نموده اند

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت معاونت حقوقی ریاست جمهوری از چند نماینده مجلس شکایت نموده است.

امیری: معاونت حقوقی رئیس جمهوری شکایاتی را از بعضی نمایندگان مطرح نموده اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسینعلی امیری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در پاسخ به این پرسش که آیا دولت از بعضی نمایندگان بخاطر توهین به رئیس جمهور شکایت نموده است گفت: نمایندگان می توانند در امور کشور اظهارنظر نمایند، ولی در هیچ جای قانون اهانت، نشر اکاذیب، افترا و نسبت ناروا قابل قبول نیست. موارد معدودی وجود داشته است که نطق یا اظهار نظری شامل همین مواردی که اشاره کردم بوده است که توسط معاونت حقوقی رئیس جمهور در دستگاه قضایی پیگیری می گردد.

وی ادامه داد: در صحن مجلس گاهی می بینیم نماینده ای اظهاراتی می نماید که دقیق نیست و براساس قانون آیین نامه داخلی مجلس ما به هیات رئیسه اعلام می کنیم که نماینده در اولین فرصت اظهارات خود را جبران و اصلاح کند. مواردی هم بوده که خانم جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور شکایاتی را از بعضی نمایندگان مطرح نموده اند.

امیری در ادامه درباره رسیدگی به لوایح تقدیمی دولت در مجلس گفت: دولت بیش از 67 لایحه به مجلس تقدیم نموده است و از ریاست و هیات رئیسه مجلس خواسته تا به این لوایح رسیدگی نمایند. البته یکی از لوایح دو فوریتی درباره بورس بود که مورد رسیدگی مجلس نهاده شد.

وی با اشاره به اینکه دولت با خلأهای قانونی به دلیل کار اجرایی زودتر روبرو می گردد توضیح داد: در حقوق بحث فزونی لایحه بر طرح مورد قبول است و به تجربه ثابت شده است قوانینی که منشأ آنها لایحه است، ایرادات کمتری در اجرا دارند. البته نمایندگان هم حق دارند طرح تهیه نمایند، اما این طرح ها چون در زمان کوتاهی تهیه می گردد بعضی موارد در آن مغفول می ماند. در مجالس مختلف هم اینگونه بوده است که تعداد طرح هایی که به قانون تبدیل می گردد نسبت به لایحه کمتر است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین گفت: طرح هایی که نمایندگان تهیه نموده اند را دولت با همان محتوا اما با کار کارشناسی دقیق تری تهیه نموده است. دولت در طراحی لایحه بار اقتصادی را هم در نظر می گیرد اما در تهیه طرح چون بار اقتصادی دیده نمی گردد، در شورای نگهبان با مشکل روبرو می گردد.

وی در سرانجام در پاسخ به این پرسش که آیا از محل درآمد یارانه ها مبلغی به نهاد ریاست جمهوری تعلق می گیرد توضیح داد: نهاد ریاست جمهوری ردیف مشخصی در بودجه دارد و هزینه هایش هم براساس همان احکام بودجه ای است. تخصیص بودجه هم مانند سایر نهادها انجام می گردد. اگر نماینده ای که این موضوع را مطرح نموده مدارکی در دست دارد به من ارائه کند تا به آن رسیدگی کنم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 119059

به "امیری: معاونت حقوقی رئیس جمهوری شکایاتی را از بعضی نمایندگان مطرح نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیری: معاونت حقوقی رئیس جمهوری شکایاتی را از بعضی نمایندگان مطرح نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید