انگلیس بودجه نظامی خود را افزایش می دهد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، برغم تبعات مالی بحران شیوع کرونا و همه گیری بیماری کووید -19، دولت انگلیس به شکلی غافلگیرکننده خاطرنشان کرد که در پی افزایش بودجه نظامی خود است.

انگلیس بودجه نظامی خود را افزایش می دهد

این تصمیمی است که بوریس جانسون، نخست وزیر محافظه کار انگلیس آن را با نمایندگان مجلس عوام در میان گذاشت تا بیش از پیش معین گردد این کشور همزمان با طی کردن دوران گذارِ پسابرگزیت، در پی خاتمه دادن به دوره عقب نشینی و برعهده دریافت نقشی تازه در صحنه جهانی است.

جانسون خاطرنشان کرد که افزایش بودجه نظامی بازتاب دهنده احتیاج به ارتقای توانایی های نظامی به وسیله برنامه ریزی برای ایجاد مراکز جدید فرماندهی فضایی و بهره برداری از فناوری هوش مصنوعی است.

بدین ترتیب به نظر می آید بر اساس برنامه ریزی اجرا شده در دولت محافظه کار بریتانیا سرمایه گذاری اقتصادی جدیدی قرار است در زمینه تجهیز و نوسازی ارتش، تقویت توان سایبری و ارتقای امکانات فضایی با هدف نفوذ بیشتر در عرصه جهانی صورت گیرد.

نخست وزیر انگلیس خاطرنشان کرد که میخواهد طی چهار سال آینده 16.5 میلیارد پوند دیگر به بودجه وزارت دفاع کشورش اضافه کند. بودجه دفاعی انگلیس اکنون سالانه کمی کمتر از 42 میلیارد پوند است.

حزب محافظه کار انگلیس به رهبری بوریس جانسون پیش تر نیز در دوران کارزار انتخاباتی افزایش 50 درصدی بودجه دفاعی تا سال 2025 را یکی از برنامه ها ی خود اعلام نموده بود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 120741

به "انگلیس بودجه نظامی خود را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس بودجه نظامی خود را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید