با اعضای هیات داوران جشنواره کن 2018 آشنا شوید

به گزارش مجله سرگرمی، وب سایت روزیاتو - علی زمانی: هفتاد و یکمین دوره جشنواره سینمایی کن فرانسه از 18 اردیبهشت ماه امسال با نمایش جدید ترین ساخته اصغر فرهادی، کارگردان اسکاری سینمای ایران یعنی همه می دانند که با بازی پنله لوپه کروز و خاویر باردم همراه شده است شروع شد و تا 10 روز ادامه خواهد داشت. اصغر فرهادی برای شکار نخل طلای 2018 بایستی با 20 فیلم از کارگردانان معروف سینمای دنیا رقابت کند. در گزارش امروز سرویس هنری روزیاتو شما را با 5 تن از اعضای هیات داوران کن 2018 آشنا میکنیم. با ما در گزارش سینمایی امروز همراه باشید.

با اعضای هیات داوران جشنواره کن 2018 آشنا شوید

کن 2018 در سلطه بانوان

بانوان سینما گر دنیا، سال جاری در جشنواره هفتاد و یکم، حضور فعالی دارند و این حضور، در هیات داوران که مهم ترین رکن جشنواره بوده و فهرست برندگان را اعلام می نماید، چشمگیر است. در هیات داوران بخش اصلی هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن که روز چهارشنبه 18 آوریل معرفی گردید، نام پنج زن و چهار مرد از هفت ملیت گوناگون مشاهده می گردد. انتخاب این افراد به عنوان هیات داوران جشنواره هفتاد و یکم، بازتاب گسترده ای در رسانه های دنیا به خصوص در رسانه های تخصصی هنر هفتم داشت.

معرفی اعضای هیات داوران جشنواره سینمایی کن فرانسه در سایت رسمی مراسم مشاهده کنید

در حالیکه برای بخش اصلی هفتاد و یکمین دوره این جشنواره تنها سه فیلم از کارگردان زن انتخاب شده است، اکثریت هیات داوران بخش رقابتی این دوره از جشنواره را زنان تشکیل می دهند. کیت بلانشت، بازیگر هالیوود و برنده جایزه اسکار، ریاست جشنواره فیلم کن را برعهده دارد. بازیگر48 ساله استرالیایی پیش تر در بهمن 96 به عنوان رئیس بخش رقابتی این رویداد معرفی گردیده بود. وی دوازدهمین زنی است که در تاریخ برگزاری این رویداد مهم سینمایی ریاست این بخش را به عهده دارد. چهار زن دیگر که سال جاری بر جایگاه هیأت داوران جشنواره کن فیلم کن 2018 می نشینند، عبارتند از

  • کریستین استوارت، بازیگر جوان آمریکایی مجموعه فیلمهای گرگ و میش
  • آوا دوورنای نویسنده، کارگردان و تهییه کننده آمریکایی
  • خدجا نین خواننده اهل جمهوری بوروندی در مرکز آفریقا،
  • لئا سِدو بازیگر فرانسوی و برنده نخل طلا برای فیلم زندگی اَدِل در سال 2013 میلادی.

در بین سایر اعضای هیات داوران جشنواره کن سال جاری نام آندری زویاگینتسف کارگردان مطرح روسی نیز دیده می گردد.

کیت بلانشت

یکی از سرشناس ترین نام های جشنواره کن سال جاری، بی شک کیت بلانشت، بازیگر استرالیایی و سوپراستار هالیوود است. او تاکنون هفت بار نامزد کسب اسکار شده که یک بار در سال 2013 با بازی در فیلم یاسمن غمگین از وودی آلن پیروز به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی شد و بار دیگر نیز در سال 1990 برای نقش آفرینی در فیلم هوانورد جایزه بهترین بازیگر مکمل را به دست آورد. این هموطن معروف نیکول کیدمن، بر خلاف او که به تازگی به اینستاگرام پیوسته است، هیچ فعالیتی در شبکه های اجتماعی ندارد.

چانگ چن

این بازیگر چینی اولین بار در فیلم یک روز تابستان درخشان آخرین ساخته ادوارد یانگ بازی کرد اما با نقش آفرینی در فیلم معروف ببر خیزان اژدهای پنهان ساخته آنگ لی در سال 2000 به شهرت رسید. از دیگر فیلم های او می توان به شاد در کنار هم (1997)، 0246 (2004) و استاد بزرگ (2013) ساخته های وونگ کاروای، سه دوران (2005) و آدمکش (2015) به کارگردانی هو شیائو-شین، صخره قرمز (2006) به کارگردانی جان وو و شام آخر (2012) از لیو چان اشاره نمود.

آوا دوورنای

از دیگر اعضای اصلی هیات داوران جشنواره کن 2018 فرانسه، آوا دورنای است که نامزد جایزه اسکار و گلدن گلوب و برنده جوایز بفتا و امی، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده آمریکایی است که بیشتر برای ساخت فیلم تاریخی سلما در سال 2014 و مستند سیزدهمین (2016) و همچنین اقتباس سینمایی از رمان چروکی در زمان محصول دیزنی شناخته شده است.

روبرت گدیگیان

این فیلمساز و فعال فرانسوی در فیلم هایش بیبشتر به زادگاهش شهر مارسی می پردازد. وی با شروع کارگردانی در دهه 1980 میلادی با تحسین منتقدین روبه رو شد و با فیلم موریس و جنت در سال 1997 پیروز به کسب جایزه لوئی دلوک فرانسه شد.

خدجا نین

تنها عضو سیه چرده هیات داوران سال جاری، خدجا نین است. این هنرمند اهل کشور برونئی پیش از مهاجرت از آفریقا به اروپا و در سنین جوانی به تحصیل در رشته موسیقی پرداخت و آلبوم های او آمیزه ای از موزیک پاپ غربی، آفریقایی با ریتم های آفریقایی-کوبایی است. وی با قطع موسیقی از من به تو که در واقع ادای احترامی به نلسون ماندالا بود و کلیپ ویدئوی این اهنگ به کارگردانی ژان مورو به شهرت رسید.

لئا سدو

این بازیگر فرانسوی اولین بار در فیلم شخص زیبا ساخته سال 2008 کریستوف اونوره درخشید و در سال 2013 با فیلم برنده نخل طلای آبی گرمترین رنگ است ساخته عبدالطیف کشیش پیروز به کسب جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن شد. لئا سیدو در هر دو جریان سینمای هنری و تجاری حضور پیروزی داشته و از دیگر فیلم های می توان به شبح از مجموعه جیمز باند به کارگردانی سم مندس، خرچنگ ساخته یورگن لانتیموس و اینجا ته دنیاست از زاویه دولان اشاره نمود.

کریستین استوارت

کریستین استوارت از سنین کودکی بازی در نقش های سینمای را شروع کرد اما حضور او در مجموعه فیلم های گرگ و میش (2012-2008) با شهرت او همراه شد. وی یکی دیگر از چهره های سرشناش کن سال جاری به شمار می رود.

اعضای هیات داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم کن 2018

  • کیت بلانشت، رییس هیات داوران (بازیگر استرالیایی)
  • چانگ چن، بازیگر اهل چین
  • آوا دوورنای، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده آمریکایی
  • روبرت گدیگیان، کارگردان، تهیه کننده و هنرپیشه فرانسه
  • خدجا نین، خواننده، آهنگساز و ترانه سرای اهل جمهوری بوروندی
  • لئا سِدو، بازیگر فرانسوی
  • کریستین استوارت، بازیگر آمریکایی دنیس ویلنوو، بازیگر و نویسنده کانادایی
  • آندری زویاگینتسف، کارگردان روسی

پشت صحنه فعالیت های جشنواره کن 2018 فرانسه را در اینستاگرام این رویداد سینمایی دنبال کنید

فیلم سه رخ ساخته جعفر پناهی در بخش مسابقه و فیلم سوئدی مرز ساخته علی عباسی نیز در بخش نوعی نگاه این جشنواره به نمایش در می آید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: برترین ها
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27327

به "با اعضای هیات داوران جشنواره کن 2018 آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با اعضای هیات داوران جشنواره کن 2018 آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید