برنامه زمان بندی دقیقی برای احیای بافت های تاریخی همدان تدوین گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، ابراهیم مولوی ظهر شنبه در جلسه کمیسیون فنی عمرانی، معماری و شهرسازی شورای شهر همدان که پیرامون آنالیز احیا و باز زنده سازی محلات همدان برگزار گردید با بیان این مطلب، مطرح کرد: اماکن تاریخی به ویژه بافت های شهری میراث گرانبهایی از تاریخ و هویت جامعه هستند که باید در راستای احیا و حفظ آنها کوشش کرد.

برنامه زمان بندی دقیقی برای احیای بافت های تاریخی همدان تدوین گردد

مولوی با اشاره به پیشینه تاریخی همدان و آثار بجای مانده از تاریخ و تمدن این شهر اضافه نمود: با توجه به اینکه تعداد زیادی از این بافت های ارزشمند در حال نابودی و تخریب هستند باید مسئولان از جمله شهرداری و میراث فرهنگی نسبت به احیا و حفظ آنها باجدیت وارد گردد.

وی با انتقاد از کم توجهی مسئولان به بافتهای تاریخی همدان اظهار کرد: محله های تاریخی واجد ارزش در شهر همدان وجود دارد که متاسفانه نادیده گرفته شده اند و سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری همدان باید در این زمینه با جدیت وارد گردد و برنامه زمانبندی دقیقی با توجه بهبودجه و توان فنی سازمان ارائه دهد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه احیا بافت های تاریخی علاوه بر رونق صنعت گردشگری در توسعه مالی نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود، اضافه نمود: باید در شهرها و مناطقی که دارای بافتها و بناهای ارزشمند تاریخی هستند برنامه های مدون و دقیقی برای استفاده بهینه از توانایی این گونه مناطق تهیه و اجرا گردد.

ابراهیم مولوی در این خصوص اضافه نمود: توجه به بافتهای واجد ارزش تاریخی در شهرهایی مانند کاشان، یزد، اصفهان به گونه ای است که در اینگونه بافتها هتل ها، مهمانپذیرها و پردیسهای بسیاری ایجاد شده که در رونق و توسعه صنعت گردشگری و جلب توریستها و دنیاگردان بسیار موثر است.

مولوی همچنین به انتخاب همدان به عنوان آزمونه شهر سبز پایدار در بین شهرهای دنیا اسلام اشاره نمود و گفت: باید شهرداری در این خصوص اقدامات لازم را انجام داده و دبیرخانه آن را فعالتر کند چرا که این امر فرصت بسیار مناسبی برای توسعه و آبادانی شهر همدان از تمامی جوانب است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز بر شناسایی اماکن و محله های تاریخی شهر تاکید نمود و گفت: با توجه به اینکه مجوز ایجاد مدیریت منطقه پنج همدان از وزارت کشور گرفته شده می توان از این فرصت برای تاسیس شهرداری بافت بازار برای حفظ بافت سنتی و تاریخی شهر استفاده کرد .

حمید رضا طبی شادمان اظهار کرد: باید میراث فرهنگی نیز در کنار شهرداری در مورد حفظ میراث تاریخی و فرهنگی شهر حضور پررنگی داشته باشد.

مدیر عامل سازمان بهسازی ونوسازی شهرداری همدان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات اجرا شده در این سازمان در مورد احیا و مرمت بافتهای تاریخی شه راز جمله کاروانسراها پرداخت.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70769

به "برنامه زمان بندی دقیقی برای احیای بافت های تاریخی همدان تدوین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه زمان بندی دقیقی برای احیای بافت های تاریخی همدان تدوین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید