تاریخچه خودروسازی مزدا

به گزارش مجله سرگرمی، شرکت خودروسازی مزدا، یک شرکت سهامی خاص تحت عنوان ماتسودا است که با نام تجاری مزدا شناخته شده است. موسس خودروسازی مزدا جوجیرو ماتسودا است.

تاریخچه خودروسازی مزدا

مزدا، شرکت سهامی خاص ماتسودا(به ژاپنی : マツダ株式会社ماتسودا کابوشیکی کایشا)که بانام تجاری مزدا شناخته شده است یک شرکت خودرو سازی می باشد که دفترمرکزی آن در شهر هیروشیما در کشور ژاپن واقع شده است. شرکت خودروسازی مزدا در سال 2006حدود یک میلیون و دویست و پنجاه هزار خودرو فراوری کرده است که درکشورهای مختلف دنیا آن ها را به فروش رسانده است .

آرم شرکت خودروسازی مزدا

جوجیرو ماتسودا موسس شرکت خودروسازی مزدا

شرکت خودروسازی مزدا

علت نام گذاری شرکت مزدا

جوجیرو ماتسودا موسس شرکت خودرو سازی مزدا که علاقه خاصی به آئین زرتشتداشته با الهام از اهورامزدا و با توجه به تشابه اسمی نام خانودگی اش با کلمه مزدا،این نام را برای محصولات خود برگزیده است. این شرکت در داخل ژاپن به نام ماتسودا شناختهمی گردد و بیشتر ژاپنی ها از جنبه دیگر نام مزدا بی اطلاع هستند. بر پایه اظهار نظرسایت مزدا علت نام گذاری این شرکت این گونه بیان شده که: نام شرکت مزدا از نام اهورامزداخدای اولین تمدن های غرب آسیا گرفته شده است. ما اهورامزدا را به خدای خرد، اندیشهو هماهنگی تفسیر کرده ایم. در صندلی منشاء هر دو تمدن شرقی و غربی و همینطور تحتعنوان نمادی از فرهنگ خودرو. این آمیختگی از میل به دستیابی به صلح دنیای و توسعه صنعتخودرو ناشی شده است .

تاریخچه خودرو سازی مزدا

شرکت مزدا تحت عنوان سازنده ابزار و ماشین آلات در سال 1920 بنیان گذاریشد و از سال 1931 به ساخت خودرو نیز مشغول شد. شرکت مزدا در طول جنگ دنیای دوم برایارتش ژاپن فراوری اسلحه و جنگ افزار کرد. اولین خودرو دارای چهار چرخ شرکت مزدا بانام مزدا 360 در سال 1960 روانه بازار شد. مزدا انژکتور دو گابن از سال 1386 بهبازار ایران ارائه شد .

مزدا در ایران

خودرو های سواری و وانت های مزدا از دهه هفتاد میلادی وارد ایران شدند.مزدا 929 کوپه به یکی از خودرو های کوچک و پرطرفدار آن موقع تبدیل شد. همچنین وانت هایمزدا هم از آن موقع تا به حال در ایران مورد بهره وری می باشند. گروه بهمن از سال1338 به مونتاژ وانت سه چرخ مزدا با ظرفیت 200 کیلوگرم و بعد از آن از سال 1350 بهفراوری و مونتاژ انواع وانت های مزدا شامل مدل های 1000 و مدل 1600 مشغول شده است. شرکتخودروسازی مزدا از آن موقع (با نام های شرکت خودرو سازی مزدا و ایران وانت) به مونتاژخودرو های مزدا ادامه داده و از سال 1378 سواری مزدا323 F و 323 SL را فراوری کرد. پس از آن با عرضه سواری مزدا FL 323تا سال 1386 در پنج تیپ و با موتور 1600 سی سی پیروز شد فروش خود را گسترشبدهد و خط مونتاژ سواری محبوب مزدا3 با موتور 2000 سی سی را از شرکت ژاپنی گرفته وآن را در سه تیپ عرضه نماید .

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

russiaro.ir: روسیه: سفر به کشور پهناور تزارها، مسکو، سن پطرزبورگ، سوچی و کازان

منبع: setare.com
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 116756

به "تاریخچه خودروسازی مزدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه خودروسازی مزدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید