تاریخ مأموریت سرنشین دار بعدی اسپیس ایکس معین شد

به گزارش مجله سرگرمی، اسپیس ایکس در حال آماده شدن برای یک پرتاب تاریخی دیگر در هفته های آینده است تا برای نخستین بار طی یک مأموریت سرنشین دار اصلی که با نام کرو-1 شناخته می گردد، فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی برساند.

تاریخ مأموریت سرنشین دار بعدی اسپیس ایکس معین شد

ناسا با همکاری شرکت خصوصی پروازهای فضایی اسپیس ایکس (SpaceX) اعزام چهار فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی را برای 14 نوامبر (24 آبان) برنامه ریزی نموده است. این مأموریت کرو-1 (Crew-1) نام دارد و نخستین پرواز عملیاتی ماموریت سرنشین دار خصوصی به این آزمایشگاه بین المللی مداری است. در ادامه این مطلب از خبرنگاران درباره ماموریت جدید اسپیس ایکس بخوانید.

پیش از این هم فضانوردان توسط کپسول دراگون (Dragon) اسپیس ایکس به این ایستگاه رفته بودند اما مأموریت دمو-2 آنان آزمایشی و برای آنالیز عملکرد کپسول دراگون بود که درنهایت پیروز شد باب بنکن (Bob Behnken) و داگ هارلی (Doug Hurley) خدمه این مأموریت سرنشین دار را به سلامت به زمین بازگرداند.

پرتاب تازه دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی به علت ترافیک فضایی و همچنین آنالیز مسائل فنی، تا به امروز چندین بار به تعویق افتاده است. این پرتاب ابتدا قرار بود اواخر آگوست (شهریور) انجام گردد اما به علت پروازهای گوناگون فضایی در این ماه تا 23 اکتبر و سپس 31 اکتبر به تعویق افتاد و در نهایت ناسا نیمه نوامبر (اواخر آبان) را برای این مأموریت خاطرنشان کرد. پرتاب فعلی طبق برنامه ریزی قرار است در 14 نوامبر (24 آبان) ساعت 19:49 منطقه زمانی شرقی (03:19 به وقت تهران) از مرکز فضایی کندی و توسط موشک فالکون 9 انجام گردد.

تأخیرهای صورت گرفته به منظور فراهم کردن زمان بیشتر برای تکمیل آزمایش های سخت افزاری و آنالیز داده ها توسط اسپیس ایکس صورت گرفت. یکی از نکات آنالیز شده عملکرد نامتعارف ژنراتورهای گاز بوستر مرحله اول موشک فالکون 9 بود که در هنگام پرتاب ماهواره تازه ای برای مجموعه GPS شناسایی شد.

از آن پس تا به امروز اسپیس ایکس چندین بار پرتاب موشک فالکون 9 را با پیروزیت عملیاتی نموده است. از جمله در روزهای گذشته سری تازه ماهواره های استارلینک را در مدار قرار داد که باعث شد اسپیس ایکس در شمار پرتاب های پیروز خود به عدد 100 دست یابد.

در مأموریت سرنشین دار کرو-1 دراگون اسپیس ایکس که نیمه نوامبر انجام می گردد، فضانوردان ناسا مایکل هاپکینز (Michael Hopkins)، ویکتور گلاور (Victor Glover) و شانون واکر (Shannon Walker) به همراه سویچی ناگوچی (Soichi Noguchi) از آژانس هوافضای ژاپن (JAXA) سوار بر کپسول دراگون راهی ایستگاه فضایی بین المللی می شوند تا حدود شش ماه را در آن بگذرانند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه بیشتر مقاله کشف شواهد جدید از وجود آب در سطح ماه را بخوانید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 117524

به "تاریخ مأموریت سرنشین دار بعدی اسپیس ایکس معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ مأموریت سرنشین دار بعدی اسپیس ایکس معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید