فراوری الماس از هوا ممکن می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از فیوچریسم، یک شرکت انگلیسی که در حوزه انرژی پاک فعالیت می نماید تصمیم دارد با جمع آوری گازهای گلخانه ای در اتمسفر، الماس بسازد.

فراوری الماس از هوا ممکن می گردد

به گفته دیل وینس بنیانگذار شرکت الکتروسیتی، معدنچیان برای یافتن یک الماس 0.2 گرمی (یک قیراطی) ممکن است 2.2 میلیون پوند صخره را حفر و 1028 گالن آب مصرف نمایند. همچنین این فرایند 238 پوند دی اکسید کربن در اتمسفر زمین آزاد می نماید.

اما این استارت آپ امیدوار است با جمع آوری کربن موجود در اتمسفر و فراوری کردن متان(یک ماده اساسی در سنتر کردن الماس) به وسیله استخراج مولکول های هیدروژن از آب باران و تامین انرژی برق کل فرایند با استفاده از باد و آفتاب الماس هایی حافظ محیط زیست بسازد.

الماسی که از چنین فرایندی به دست می آید، با نمونه ای که از دل زمین استخراج می گردد، یکسان است. به گفته وینس این شرکت می تواند ماهانه 200 قیراط الماس فراوری کند.

او در این باره می گوید: فراوری الماس از هوا خارق العاده است. دیگر نیازی نیست برای دسترسی به الماس زمین را حفر کنیم و فقط کافی است هوا را جستجو کنید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 116458

به "فراوری الماس از هوا ممکن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری الماس از هوا ممکن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید