جزئیات پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصیر اعلام شد

به گزارش مجله سرگرمی، جزئیات پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه های دولتی در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزموند انشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اعلام شد.

جزئیات پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصیر اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، فراخوان پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه های دولتی در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون (استعداد های درخشان) دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برای سال تحصیلی 1401-1400 اعلام شد.

شرایط پذیرش

دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته (مجموع روزانه و شبانه) دانشگاه های دولتی که واجد شرایط زیر باشند، مجاز به ارائه درخواست پذیرش به دانشگاه هستند.

پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم از کل واحد های دوره به لحاظ میانگین کل جزو پانزده درصد برتر (عدد غیر صحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می گردد) دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند. در این حالت میانگین کل حداقل 15 باشد. همچنین حداکثر در هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.

سال تحصیلی 1401-1400 سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی آن ها باشد. متقاضیانی که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل هشت نیمساِل دانشجویان هم رشته وغیرهم ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشـند.

برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیاد های علمی- دانشجویی برای ورود به همان رشته و به شرط آن که از لحاظ میانگین کل جزو 20 درصد برتر هم رشته و ورودی دانشگاه مبدا باشند.

دانشجویانی که از لحاظ میانگین کل جزو 25 درصد برتر هم رشته و ورودی خود بوده (ده درصد بعدی نسبت به پانزده درصد برتر)، و حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شوند، به ترتیب اولویت رتبه متقاضیان و به شرط کسب میانگین کل حداقل 15 و عدم تکمیل ظرفیت پذیرش بدون آزمون توسط پانزده درصد برتر. (صرفا برای دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی) ظرفیت پذیرش و سایر موارد اشاره نشده، مطابق با آیین نامه وزارتی خواهد بود.

مطابق با ماده 7 آیین نامه شماره آ-2203: دانش آموختگان دوره های مجازی، فراگیر پیام نور، پدیرفته شدگان آزمون اختصاصی (داخلی)، پذیرفته شدگان کارشناسی با سوابق تحصیلی و دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی مشمول این

آیین نامه نیستند.

برای پذیرش دانشجو از دانشگاه های دیگر، صرفا درخواست های دانشجویان پانزده درصد برتر ورودی دانشگاه های دولتی

بررسی خواهد شد؛ بنابراین دانشجویان سایر دانشگاه ها (دانشگاه آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی، جامع علمی کاربردی و ...) و دانشجویان با رتبه بیش از پانزده درصد برتر دانشگاه های دیگر، از ارسال فرم درخواست و واریز وجه خودداری کنند. وجه واریزی بازگردانده نخواهد شد.

کسانی که علاوه بر رشته خود، متقاضی رشته های بین رشته ای هستند باید دو باره وارد سیستم شده و همان مراحل درخواست رشته اول را مجددا اجرا و وجه واریز کنند.

هر دانشجو تنها می تواند متقاضی یک رشته خود (پنج گرایش به ترتیب اولویت علاقمندی اعلام گردد) و یک رشته از رشته های بین رشته ای مطابق جدول اعلامی باشد؛ بنابراین تنها دانش آموختگان رشته های مجاز مقطع کارشناسی هر رشته مطابق جدول، می توانند متقاضی یک رشته بین رشته ای باشند. چنانچه دانشجویی بدون توجه به جدول رشته های مجاز اعلام تقاضا نماید، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت و وجه پرداخت شده نیز بازگشت داده نخواهد شد. همچنین متقاضیانی که بیش از یک رشته بین رشته ای انتخاب کنند تنها انتخاب اول آن ها بررسی خواهد شد.

جابجایی اولویت های انتخابی پس از ثبت نام امکان پذیر نخواهد بود؛ بنابراین خواهشمند است قبل از انتخاب گرایش ها، دقت و مشورت لازم انجام پذیرد.

بدیهی است برنامه ریزی برای دفاع از پروژه و اخذ نمرات میهمانی و ... به منظور رعایت زمان دانش آموختگی طبق قوانین و تاریخ های اعلامی دانشگاه مربوطه به عهده دانشجو و دانشکده می باشد و این دفتر مسئولیتی در قبال آن ندارد.

مسئولیت صحت اطلاعات بارگذاری شده به عهده متقاضی بوده و در صورت عدم صحت، دانشگاه هیچ مسئولیتی نداشته و در هر مرحله، مطابق مقررات برخورد خواهد کرد.

شرایط پذیرش و راهنمای ثبت نام از وضوح کافی برخوردار است؛ بنابراین خواهشمند است از مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی به منظور پرسش مجدد موارد یا اصرار بر تغییر آن جدا خودداری کنید.

حوه ارائه درخواست

لازم است داوطلبان واجد شرایط پس از مطالعه راهنمای ثبت نام غیر حضوری حداکثر تا خاتمه روز شنبه به تاریخ 15 آذر ماه از طریق سامانه جامع دانشگاهی (گلستان) با ورود اطلاعات، و بارگذاری مدارک مورد نیاز، در محل های پیش بینی شده، ثبت نام کنند.

مدارک مورد نیاز

لازم است داوطلبان قبل از شروع ثبت نام، فایل مدارک زیر را آماده کنند 1. تصویر صفحه اول شناسنامه 2. تصویر پشت و روی کارت ملی 3. ریز نمره کارشناسی. منظور از ریز نمره، کارنامه کلی مقطع کارشناسی بدون تایید یا مهر و امضا دانشگاه است. این کارنامه باید نشان دهنده همه نیمسال های تحصیلی دانشجو و حداکثر دو صفحه می باشد. (لطفا از بارگذاری کارنامه ترم به ترم خودداری گردد.

چنانچه طریقه دسترسی به گزارش کارنامه کلی را نمی دانید لطفا از آموزش دانشکده خود راهنمایی بگیرید) در کارنامه بارگذاری شده نام ویا آرم دانشگاه، مشخصات دانشجو و نیمسال های تحصیلی و معدل ها می بایست مشخص بوده و هنگام بارگذاری در سیستم، هیچیک از اطلاعات مربوط به فرمت اصلی کارنامه، حذف و یا از طریق فتوشاپ اضافه نگردد. در غیر این صورت مدارک بررسی نخواهد شد. ضمناً چنانچه به فرمت اصلی کارنامه دانشگاه مواردی توسط متقاضی، اضافه گردد، تخلف محسوب شده و مستوجب برخورد قانونی است.

گواهی رتبه: گواهی رتبه تحصیلی و المپیاد حسب مورد. گواهی رتبه می بایست بیانگر رشته، رتبه تا خاتمه نیمسال ششم (با ذکر نیمسال مورد نظر)، تعداد واحد گذرانده تا خاتمه نیمسال ششم، کل واحد های دوره، معدل تا خاتمه نیمسال ششم، و تعداد دانشجویان ورودی باشد.

کلیه اطلاعاتی که هنگام ثبت نام در سامانه گلستان درج می گردد از قبیل: تعداد واحد گذرانده تا خاتمه نیمسال ششم، کل واحد های دوره، معدل تا خاتمه نیمسال ششم، و تعداد دانشجویان ورودی، باید بر اساس گواهی صادر شده توسط دانشگاه مربوطه باشد.

گواهی رتبه باید شامل کلیه موارد ذکر شده در بند 4 اطلاعیه باشد ولی فرمت آن به اختیار دانشگاه صادر کننده است و هیچگونه فرم از پیش طراحی شده ای از جانب این دانشگاه ارائه نمی گردد. بنابراین از تماس برای دریافت فرم جدا خودداری گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 123216

به "جزئیات پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصیر اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصیر اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید