خبرنگاران پارچه های آل بویه در ویترین موزه رضا عباسی

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- مدیر موزه رضا عباسی تهران گفت: برای نخستین بار تعدادی از پارچه های دوران آل بویه و صفوی در تالار اسلامی رضا عباسی در معرض دید عموم نهاده شد.

خبرنگاران پارچه های آل بویه در ویترین موزه رضا عباسی

آل بویه یا بوییان نخستین حکومت شیعی حدود 1100 سال پیش (320-447 ق) در ایران و بخش های مرکزی، غربی و جنوبی ایران و عراق فرمانروایی می کردند.

صدیقه قدرت آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: تالارهای نمایش و مخازن رضا عباسی در زمان تعطیلی موزه های کشور به علت شیوع کرونا ساماندهی شده و در این راستا 2 ویترین به تالار اسلامی آن افزوده شد.

وی عنوان نمود: این پارچه های نفیس دوران اسلامی، پیش از آن در مخزن موزه نگه داری می شد.

مدیرموزه رضا عباسی همچنین از تغییر 20 درصد چیدمان اشیای موجود تالارها خبرداد و گفت: همه ساله باید تعدادی از اشیای قدیمی جای خود را به آثار کمتر دیده شده، بدهند و آثار جدید در معرض دید عموم قرار گیرد.

به گفته قدرت آبادی، آخرین جابجایی اشیا مربوط به سال 97 بود که تنها 2درصد آثار تالارهای موزه تغییر داشت.

وی توضیح داد: همچنین تعویض کف پوش ویترین های تالارها، ساماندهی مخزن پارچه های موزه، تصحیح و تکمیل زیرنویس ها، متون تخصصی هر تالار، تهیه عکس و مطلب و فیلم های معرفی آثار موزه ای جهت بارگذاری در شبکه های مجازی از دیگر اقدامات مهمی بود که در روزهای اخیر انجام شد.

قدرت آبادی با اشاره به بازدید مجازی از موزه های کشور همزمان با شیوع کرونا خاطرنشان کرد: موزه رضا عباسی پس از موزه ملی بیشترین بازدید را در اینستاگرام، توئیتر، ایمیل، آپارات و رادیو موزه به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگاران، حدود 50هزار شی تاریخی با ارزش در موزه رضا عباسی نگهداری می گردد که یک هزار مورد آن در معرض دید عموم قرار دارند.

این موزه پنج تالار دارد و در سال 1356 در خیابان شریعتی - نرسیده به پل سید خندان تهران گشایش یافت و به یاد نقاش مشهور دوره صفوی اهل کاشان، رضا عباسی نامگذاری شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 86861

به "خبرنگاران پارچه های آل بویه در ویترین موزه رضا عباسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پارچه های آل بویه در ویترین موزه رضا عباسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید