خبرنگاران 69 باب کتابخانه در استان البرز فعال است

به گزارش مجله سرگرمی، کرج - خبرنگاران - سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز با اشاره به فعالیت کتابخانه ها به عنوان پاتوق های فرهنگی و اجتماعی گفت: 69 باب کتابخانه شهری، روستایی و مشارکتی در این استان فعال است.

خبرنگاران 69 باب کتابخانه در استان البرز فعال است

هادی آشتیانی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اضافه نمود: از این تعداد کرج، نظرآباد و ساوجلاغ به ترتیب 20، 10 و 9 کتابخانه و فردیس و اشتهارد هر کدام چهار کتابخانه شهری و روستایی دارند و 21 کتابخانه نیز به صورت مشارکتی فعال است.

وی خاطر نشان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور با نزدیک به 2 هزار و 721 کتابخانه شهری و 1800 کتابخانه روستایی در سراسر کشور یکی از اثرگذارترین شبکه های فرهنگی کشور محسوب می گردد.

این مسوول با بیان اینکه در 2 سال اخیر کوشش شده همه کتابخانه ها به بخش کودک مجهز گردد، ادامه داد: با برگزاری برنامه های متنوع و مرتبط با کتاب از جمله نشست های نقد و مسابقه های کتابخوانی و آموزش در حوزه خانه و خانواده کوشش می گردد حضور مردم در کتابخانه ها رونق بگیرد.

رسانه ها پیگیر ساخت کتابخانه مرکزی کرج باشند

سرپرست اداره کل کتابخانه های البرز با یادآوری شروع به کار ساخت کتابخانه مرکزی کرج به عنوان باغ کتاب توسط شهرداری در سال 1398 گفت: ساخت این کتابخانه که در پنج طبقه به متراژ 10 هزار متر مربع به عنوان یکی از مهمترین اماکن فرهنگی بسیار حائز اهمیت است تا به امروز فقط چند درصد پیشرفت کاری داشته که امیدواریم با هماهنگی شهرداری کرج و استانداری البرز هرچه زودتر شاهد پیشرفت کاری بیشتر باشیم.

آشتیانی از رسانه ها خواست پیگیر فرایند اجرایی کتابخانه مرکزی کرج به عنوان مطالبه عمومی باشند و اضافه نمود: زیرساخت های فرهنگی استان البرز به دلیل شرایط خاص این استان نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر است.

وی اظهار امیدواری کرد کتابخانه مرکزی کرج که پیش از این قرار بوده طی 24 ماه به بهره برداری برسد، تا 2 سال آینده مورد بهره برداری و استفاده اهالی علم، جوانان و دانشجویان قرار گیرد.

کرونا و فعالیت های مجازی

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: با توجه به شیوع کرونا از ابتدای اسفند سال 1398، بیشتر فعالیت ها و خدمات رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی البرز متوقف و پس از مدتی در بستر فضای مجازی پیگیری شد.

آشتیانی با بیان اینکه از سال 1398 تا آبان 1399 افزون بر 390 نشست در سطح البرز برگزار گردید اضافه نمود: از این تعداد 200 نشست کتابخانه ای، 180 نشست مدرسه ای، 10 نشست تخصصی با حضور اقشار مرتبط برگزار گردید.

وی همچنین با یادآوری برگزاری نخستین نشست تخصصی مجازی کتابخانه ای در استان البرز خاطر نشان کرد: در نشست های یادشده افزون بر 2 هزار و 300 نفر به معرفی کتاب پرداختند.

این مسوول با تبیین سایر فعالیت های اداره کل کتابخانه های استان البرز از جمله زیباسازی و شاداب سازی کتابخانه ها، برگزاری نشست های کتابخوان، قصه گویی کودک و نوجوان و اختتامیه دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بستر فضای مجازی اضافه نمود: یک میلیون و 100 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های استان موجود است که سرانه کتاب در استان به ازای هر 100 نفر 40 نسخه کتاب نشان می دهد.

وی با بیان اینکه نخستین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوانان در هفته کتاب و کتابخوانی راه اندازی می گردد، اضافه نمود: در یکسال گذشته یک میلیارد ریال کتاب توسط اداره کل کتابخانه های عمومی البرز خریداری شده است.

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 118938

به "خبرنگاران 69 باب کتابخانه در استان البرز فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 69 باب کتابخانه در استان البرز فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید