دومین معادن ذخایر سنگ دولمیت جهان در نهاوند است

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند گفت: بعد از کشور کانادا دومین و مرغوب ترین معادن سنگ دولمیت جهان با ذخیره 62 میلیون تن در شهرستان نهاوند است که در صنایع هواپیما سازی،کاشی و شیشه سازی وسنگ های تزئینی ساختمانی کاربرد دارد.

دومین معادن ذخایر سنگ دولمیت جهان در نهاوند است

مجتبی رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در نهاوند، اظهار کرد: شهرستان نهاوند بعد از کشور کانادا یکی از زخیره گاه های مهم معادن سنگ دولمیت در دنیا است که به دلیل تنوع ومرغوبیت این سنگ رتبه نخست دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: معادن سنگ دولمیت نهاوند که بیشتر در کوهای منطقه آردوشان نهاوند است از طرف کارشناسان معدن ذخیره گاه آن بیش از 62 میلیون تن برآورد شده است و این شهرستان بیش از 40 درصد نیاز کشور را تولید می کند که در نوع خود به دلیل مرغوبیت حرف اول را در دنیا می زند.

مدیر صنعت معدن و تجارت نهاوند افزود: تا کنون چندین سرمایه گذار بخش خصوصی در سال های اخیر کار برداشت سنگ دولمیت را از چندین معدن در کوه های آردوشان نهاوند آغاز کرده اند و این سنگ را پس از استخراج از معدن به صورت دانه های ریز در چند نوع آماده می کنند و برای شرکت های کاشی و شیشه سازی ارسال می کنند.

رضایی اظهار کرد: به دلیل نبود فن آوری روز دنیا در ایران این سنگ معدنی ارزشمند که در صنایع هوا فضا و ساخت بدنه هواپیما کاربرد دارد باید به صورت خام و با قیمت کم به کشورهای خارجی صادر شود و باقیمتی چندین برابر برای صنایع مورد نیاز وارد کشور شود.

وی اعلام نمود: در سال های اخیر با رایزنی های فراوان به دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و خارجی بوده ایم تا با فرآوری این سنگ مرغوب وارزشمند زمینه صادرات و اشتغال پایدار را فراهم سازیم به همین منظور از هیئتی روسی و چندین کشوردیگر با تلاش های مسئولان شهرستان و استان دعوت کردیم.

مدیر صنعت معدن و تجارت نهاوند اعلام نمود: در حال حاضر روزانه بیش از 100تن سنگ دولمیت از معادن نهاوند استخراج و سپس دانه بندی و با کامیون به نقاط مختلف کشور و خارج از کشور صادر می شود و در این بخش به صورت مستقیم و غیر مستقیم بای 400 نفر شغل ایجاد شده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44714

به "دومین معادن ذخایر سنگ دولمیت جهان در نهاوند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین معادن ذخایر سنگ دولمیت جهان در نهاوند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید