ذخیره انرژی خورشید به مدت چند دهه ممکن شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، دانشمندان در حوزه انرژی خورشیدی به فناوری نوینی دست یافته اند که می تواند هر پنجره معمولی را به منبعی از گرما تبدیل و انرژی خورشیدی را به مدت چند دهه ذخیره کند.

ذخیره انرژی خورشید به مدت چند دهه ممکن شد

محققان دانشگاه فناوری چالمرز در سوئد این فناوری را ابداع نموده اند. فناوری مذکور شامل یک دستگاه ذخیره انرژی مخصوص است که می تواند با باتری های لیتیوم یونی فعلی رقابت کند.

به گفته آنان این سیستم دارای مولکول مخصوصی حاوی کربن، نیتروژن و هیدروژن است. این مولکول طوری طراحی شده تا اشعه های خورشید را به دام بیندازد.

با یاری این مولکول می توان نوعی لمینیت ساخت که روی پنجره ها، خودروها و حتی لباس ها به کار می رود. در این روش پس از ذخیره انرژی، می توان با یاری یک کاتالیزور آن را به شکل گرما آزاد کرد.

چنین سیستم ذخیره ای عمر طولانی دارد. باتری های لیتیوم یونی 5تا10 سال عمر می نمایند، اما عمر سیستم مذکور چند دهه است و علاوه بر آن تاثیر کمتری روی محیط زیست می گذارد.

در این روش از هیچ ماده گرانقیمتی مانند سیلیکون استفاده نمی گردد و نیازی نیست پس از دریافت انرژی جریان برق توزیع یا آزاد گردد.

هرچند روش جدید فقط می تواند گرما فراوری کند، اما محققان به دنبال روشی هستند تا اشعه های خورشید را به برق تبدیل نمایند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 57455

به "ذخیره انرژی خورشید به مدت چند دهه ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذخیره انرژی خورشید به مدت چند دهه ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید