رئیس مجلس طبرق امروز به مصر می رود

به گزارش مجله سرگرمی، منابع لیبیایی اعلام کردند که رئیس مجلس شرق لیبی (طبرق) امروز (یکشنبه) به مصر سفر می نماید.

رئیس مجلس طبرق امروز به مصر می رود

منابع مطلع به سایت الساعة 24 اعلام نمودند که عقیله صالح، رئیس مجلس شرق لیبی برای ملاقات با مقامات مصری، امروز به قاهره می رود.

آمریکا طی روزهای گذشته پیشنهاد میانجی گری کردن برای حل بحران لیبی و حل و فصل اوضاع کنونی پیرامون سرت و الجفره در سایه لشکرکشی های نیروهای حامی و وابسته به دولت وفاق را عنوان کرد.

منابع اعلام نمودند، واشنگتن به وسیله سفارت آمریکا و فرماندهی آمریکا در آفریقا آفریکام به ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر پیشنهاد داده که از دو شهر سرت و الجفره عقب نشینی نمایند تا پس از آن، توافق آتش بس امضا گردد.

منابع اعلام نمودند، واشنگتن به وسیله إعمال فشارها طی دوره آینده، کوشش خواهد نمود تا این پیشنهاد نامتوازن خود را به پیش ببرد. آمریکا همچنین خواستار باز کردن پرونده نفتی شده، اما ضمانت ها یا شرط و شروط هایی را برای شرکت نفت نگذاشته که درآمدهای آن به دست فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی نرسد تا وی از این اموال برای شبه نظامیان خود استفاده کند.

منابع عنوان داشتند، واشنگتن از لشکرکشی های ترکیه در اطراف سرت و الجفره برای دیکته کردن پیشنهادهای جانبدارانه خود به نفع دولت وفاق بهره برداری می نماید و هدفش این است که منافع خود را با پمپاژ نفت در بازارهای بین المللی و استفاده از شرکت هایش، بازستاند.

در همین حال، سفارت آمریکا در بیانیه ای اعلام نمود که مدیر شورای امنیت ملی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و سفیر این کشور رایزنی هایی به وسیله ویدئوکنفرانس با مسئولان لیبیایی داشتند تا شرایط را به سمت برداشتن گام های ملموس و فوری به منظور دست یابی به راه چاره خلع سلاح کردن در منطقه سرت و الجفره و بازگشایی بخش نفت لیبی با شفافیت کامل، سوق دهند. ، ایسنا

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 104414

به "رئیس مجلس طبرق امروز به مصر می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس طبرق امروز به مصر می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید