روش های طبیعی برای برطرف سردرد

به گزارش مجله سرگرمی، برای برطرف سردرد، فشاری را به فضای بین انگشت شست و انگشت اشاره وارد کنید و حدود پنج دقیقه به صورت دایره ای حرکت دهید. این کار را روی هر دو دست انجام دهید و به یاد داشته باشید که بیش از حد فشار وارد نکنید که موجب آسیب گردد.

روش های طبیعی برای برطرف سردرد

آخرین بار چه زمانی دچار سردرد شده اید؟ آیا به سرعت برای برطرف سردرد از دارو های مسکن مصرف نموده اید؟ درحالیکه درمان بعضی از انواع سردرد ها آسان است، اما بعضی دیگر از سردرد ها غیرقابل تحمل هستند.

روش های طبیعی وجود دارند که با یاری آن ها می توان بسیاری از انواع سردرد ها را تسکین داد و دیگر نیازی نیست برای هر بار سردرد از دارو های مسکن بهره ببرید.

گنجاندن منیزیم به رژیم غذایی

اکسید منیزیم اغلب در پیشگیری و درمان سردرد های مزمن از قبیل: میگرن، سردرد خوشه ای و سردرد تنشی کاربرد دارد. نتایج مطالعات نشان داده که مصرف منیزیم می تواند به میزان 41.6 درصد حملات میگرنی را کاهش دهد و همچنین در جلوگیری از سردرد های مربوط به قاعدگی کارآمد است.

غذا های حاوی منیزیم شامل بادام، شیر، تخم مرغ، بلغور جوی دوسر، تخمه آفتابگردان و کره بادام زمینی است. هرچند، به خاطر داشته باشید که دوز های کمی از مکمل های منیزیم را مصرف کنید تا بر سیستم گوارش تاثیر سوء نگذارد.

نوشیدن میزان کافی آب

کمبود آب بدن یکی از دلایل عمده سردرد است. تحقیقات نشان می دهد وقتی بدن فرد دچار کمبود آب است هنگام کوشش برای حرکت دادن سر دچار سردرد می گردد. علائم میگرن ناشی از کم آبی بدن ممکن است شامل حالت تهوع، خشکی دهان و احساس درد در یک طرف سر باشد.

یوگا

یوگا یک روش عالی برای بهبود کیفیت زندگی، کاهش استرس، افزایش انعطاف پذیری و کاهش شدت سردرد است. از آنجایی که در یوگا از مدیتیشن (مراقبه) و تکنیک تنفس استفاده می گردد می توان به تسکین سردرد های تنشی و کاهش اضطراب یاری کرد.

درد پشت سر چیست و چگونه درمان می گردد؟

تسکین سردرد با روغن های گیاهی

استفاده از روش طب فشاری

طب فشاری روشی است که در آن به قسمت هایی از بدن فشار وارد می گردد تا به بدن سیگنال داده گردد که مکانیسم خود ترمیمی را آغاز کند. این فرم از ماساژ بیش از 2000 سال است که در طب سنتی چین کاربرد دارد.

برای برطرف سردرد، فشاری را به فضای بین انگشت شست و انگشت اشاره وارد کنید و حدود پنج دقیقه به صورت دایره ای حرکت دهید. این کار را روی هر دو دست انجام دهید و به یاد داشته باشید که بیش از حد فشار وارد نکنید که موجب آسیب گردد.

مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین

نوشیدنی های حاوی کافئین مانند چای یا قهوه در صورتی که به موقع مصرف گردد سردرد را تسکین می دهد. مصرف کافئین به انقباض عروق خونی یاری می نماید و باعث بهبود خلق و خو می گردد. با این حال، مطالعات نشان داد در صورت مصرف منظم و میزان بالایی از کافئین ترک آن می تواند باعث سردرد گردد.

استفاده از کمپرس سرد

به گزارش standardmedia، در صورت بروز سردرد میگرنی مقداری تکه یخ را در حوله بپیچید و آن ها را برای مدت حدود 15 دقیقه روی ناحیه دردناکِ سر خود قرار دهید. دوش آب سرد نیز می تواند به تسکین علائم یاری کند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: فرادید
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 111649

به "روش های طبیعی برای برطرف سردرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های طبیعی برای برطرف سردرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید