زمینه سرمایه گذاری در منطقه ویژه مالی سلماس فراهم شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، نزدیکی منطقه ویژه مالی سلماس به فرودگاه های خوی و ارومیه، قرار دریافت در جوار مرزهای جلفا، بازرگان، رازی و سرو در کنار همسایگی دو شهرستان تبریز و ارومیه موجب شده است یکی از قطب های مهم مالی منطقه محسوب گردد.

زمینه سرمایه گذاری در منطقه ویژه مالی سلماس فراهم شد

با توجه به حجم بالای بیکاری و محرومیت در مناطق مختلف استان، درصورت راه اندازی منطقه ویژه مالی سلماس یکی از مناطق استراتژیک مالی خواهد بود که تأثیر مثبتی در روند فعالیت های مالی استان داشته و نیز خروج شهرستان سلماس از بن بست مالی را موجب می گردد.

هر چند هنوز منطقه ویژه مالی سلماس وارد فاز اجرایی نشده اما امروز هئیت های سرمایه گذار چینی دیدارهای مختلفی با مسئولان آذربایجان غربی در زمینه رایزنی نحوه انجام سرمایه گذاری در منطقه ویژه مالی سلماس داشته اند.

سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری چینی ها در سلماس

معاون مالی اداره کل امور مالی و دارایی آذربایجان غربی گفت: مجوز سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری برای احداث بندر خشک، استخراج معادن و احداث پارک صنعتی در منطقه ویژه مالی سلماس توسط سرمایه گذاران چینی، چهارمین مجوز سرمایه گذاری خارجی این استان در دوران پساتحریم است.

حبیب تربتی بعد از ظهر آدینه در جلسه آنالیز فرصت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه مالی سلماس با حضور تیم مالی کشور چین اضافه نمود: امیدواریم تا در سایه بهبود کسب و کار شاهد حضور بیشتر سرمایه گذاران خارجی در این استان باشیم.

وی ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی توسط سرمایه گذاران چین، فراوری فروآلیاژ توسط سرمایه گذاران هندی، فراوری آلیاژ فروسیلیس توسط سرمایه گذاران جمهوری آذربایجان از جمله سرمایه گذاری های خارجی در دوران پساتحریم در شهرستان های مختلف این استان است و در مرکز استان نیز سرمایه گذاران کشور ترکیه فعالیت گسترده ای دارند.

به گفته وی در امسال سرمایه گذاران کشورهای چین، ترکیه، عراق و کانادا از سرمایه گذاری در بخش صنعت این استان استقبال زیادی نموده اند و مقصد اصلی آنان برای سرمایه گذاری، شهرک های صنعتی مستقر در منطقه آزاد تجاری ماکو، منطقه ویژه مالی سلماس و شهرستان های خوی و پیرانشهر است.

مسعود حاجی علیلو، فرماندار سلماس نیز با اشاره به اینکه زمینه لازم برای سرمایه گذاران خارجی در منطقه ویژه مالی این شهرستان فراهم است، گفت: آثار مربوط به توافق هسته ای در بخش سرمایه گذاری های خارجی در این شهرستان به وضوح معین است.

فعالیت های محوطه سازی منطقه ویژه مالی سلماس به سرانجام رسیده است

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به پتانسیل های موجود مالی در این منطقه گفت: منطقه ویژه مالی سلماس در اردیبهشت سال 82 به تصویب هیئت وزیران و در دی ماه 89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

به گفته شهروز برزگر، چندی پیش و با دستور استاندار آذربایجان غربی عملیاتی سازی این منطقه با 10 میلیارد ریال پیش بینی اعتبار به شهرداری سلماس محول شد و هم اکنون کار فنس کشی، محوطه سازی و تسطیح منطقه به وسعت 187 هکتار به سرانجام رسیده است.

وی اضافه نمود: منطقه ویژه مالی سلماس با توجه به نزدیکی به فرودگاه های خوی و ارومیه، راه آهن و مرزهای جلفا، بازرگان، رازی و سرو و 2 مرکز استان شامل تبریز و ارومیه، می تواند به یکی از مناطق استراتژیک مالی کشور تبدیل گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 52810

به "زمینه سرمایه گذاری در منطقه ویژه مالی سلماس فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه سرمایه گذاری در منطقه ویژه مالی سلماس فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید