ساخت توربین های قوی تر با الهام از بال مرغ دریایی

به گزارش مجله سرگرمی، محققان به تازگی توربین هایی را با الهام از بال مرغ دریایی ساختند که نسبت به مدل های پیشین 10 تا 15 درصد انرژی بیشتری فراوری می نماید.

ساخت توربین های قوی تر با الهام از بال مرغ دریایی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، توربین های بادی بزرگ دارای تیغه هایی شبیه به نهنگ گوژپشت هستند اما این تیغه ها نمی توانند برای توربین های کوچک تر کارآمد باشند، از همین محققان در مطالعات جدید خود برای ساخت تیغه های توربین های کوچک تر از بال های مرغ دریایی الهام دریافتد.

براساس گزارش نیواطلس، جورج شلورت مدرس مهندسی مکانیک در دانشگاه دایکین استرالیا گفت: طراحی تیغه های بزرگ برای آیرودینامیک های توربین های کوچک تر مناسب نیستند. از همین رو ما با ایستادن درکنار ساحل و نگاهی به مرغ دریایی توانستیم ظرفیت فراوری توربین های کوچک را بهبود بخشیم. ساختار بال های این پرنده به گونه ای است که به هنگام پرواز در باد، آیرودینامیک باد را بهتر از هر سازه انسانی انجام می دهد. به نظر من طبیعت راهی برای پیدا کردن راهکار های بی نظیر است.

طبق این گزارش، آرون جوزف توماس دانشجوی ارشد این دانشگاه با در نظر دریافت این موضوع، عملکرد تیغه های الهام گرفته شده از بال مرغ دریایی را در یک شبیه سازی کامپیوتری آزمایش کرد.

وی همچنین با استفاده از اطلاعات بادی جمع آوری شده در شهر بندری جیلانگ استرالیا، تشخیص داد که یک توربین کوچک با تیغه هایی شبیه به بال مرغ دریایی، 10 تا 15 درصد انرژی بیشتری نسبت به تیغه های مرسوم آزاد می نماید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 29497

به "ساخت توربین های قوی تر با الهام از بال مرغ دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت توربین های قوی تر با الهام از بال مرغ دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید