سندرز نیامده 10 میلیون دلار یاری اقتصادی جمع کرد

به گزارش مجله سرگرمی، برنی سندرز سیاستمدار نام آشنا و چپگرای آمریکایی که سه شنبه هفته گذشته نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را اعلام نموده، تاکنون توانسته 10 میلیون دلار یاری اقتصادی برای کارزار انتخاباتی خود جذب کند.

سندرز نیامده 10 میلیون دلار یاری اقتصادی جمع کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که اعلام حضور نامزدهای دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا برای رقابت با دونالد ترامپ ادامه دارد، حجم بالای یاری های اقتصادی به برنی سندرز سناتور ارشد این کشور تعجب رسانه های آمریکایی را به دنبال داشته است.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اطلاع داد که کارزار انتخاباتی برنی سندرز ظرف کمتر از یک هفته اخیر توانسته 10 میلیون دلار یاری اقتصادی جذب کند.

طبق این گزارش، بیش از 359914 آمریکایی طی این هفته 10 میلیون دلار به سندرز یاری کردند. نیمی از حامیان اقتصادی او اهل ایالت ورمونت هستند، ایالتی که سندرز به عنوان سناتور آن در مجلس سنای آمریکا فعالیت دارد.

ستاد انتخاباتی سندرز تنها در روز اول اعلام نامزدی او، توانست 5.9 میلیون دلار یاری اقتصادی جذب کند و از این حیث او از دیگر رقبای دموکراتش فاصله چشمگیری داشته است.

کامالا هریس سناتور دموکرات کنگره آمریکا که یکی دیگر از نامزدهای انتخابات 2020 است، توانست در اولین روز اعلام رسمی نامزدی خود مبلغ 1.5 میلیون دلار جذب کند و از این حیث در رده دوم نامزدهای دموکرات قرار گیرد.

سندرز سیاستمدار چپگرای آمریکایی سه شنبه هفته گذشته گفت در رقابت های انتخاباتی حزب دموکرات برای معین نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 حاضر می شود. او که از سیاستمداران جناح ترقی خواه حزب دموکرات به شمار می آید، در سال 2015 هم برای نامزدی از سوی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری به رقابت با هیلاری کلینتون پرداخت، اما نهایتا در رقابتی جنجالی و بحث برانگیز بازنده شد و کلینتون به عنوان نامزد حزب دموکرات معرفی گردید.

نیویورک تایمز گزارش داد، اگرچه مبلغ 10 میلیون دلار یاری اقتصادی معادل 15 درصد از یاری های اقتصادی ارائه شده به ستاد انتخاباتی سندرز در سال 2015 است، اما سه مولفه در باره یاری های اخیر به او حائز اهمیت است.

مولفه اول آنکه، اتکای سندرز به یاری های اقتصادیِ رای دهندگان جوان و با مبالغ کم است. میانگین این یاری ها 26 دلار و سن بیشترین کسانی که به او یاری اقتصادی نموده اند، 30 ساله بوده است.

از نظر این روزنامه، صحنه رقابت انتخاباتی در سال 2020 آمریکا به شدت به جناح چپ متمایل شده است و تمایلات چپگرایانه سندرز موضوعی مهم در انتخابات محسوب می گردد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، مولفه دوم آن است که سندرز بخش های جدیدی از رای دهندگان را به خود جذب نموده است. تقریبا 39 درصد از حامیان اقتصادی او از آدرس ایمیلی استفاده کردند که اصلا در کارزار انتخاباتی 2016 ثبت نام ننموده بودند.

این روزنامه می نویسد: با این فرض که اکثریت بالای (این 39 درصد حامیان اقتصادی) حامیان قدیمی نیستند که با ایمیل های جدید در حال یاری هستند، در واقع این موضوع نشاندهنده آن است که حمایت از کارزار انتخاباتی سندرز در قیاس با انتخابات قبلی گسترش پیدا نموده است.

جنیفر ساکی استراتژیست حزب دموکرات و سخنگوی اسبق وزارت خارجه آمریکا به نیویورک تایمز گفت: این فرض وجود داشت که او (سندرز) متکی به پایگاه اجتماعی وفادارش در سال 2016 متکی است اما حامیان اقتصادی جدید می تواند این فرض را مورد سوال قرار دهد.

سومین مولفه، از نظر نیویورک تایمز این است که سندرز برای انتخابات 2020 یک پایگاه حامیان اقتصادی پایدار درست نموده و این پایگاه، متعهد به یاری اقتصادی ماهانه یک میلیون دلاری به کارزار او شده است.

این روزنامه می نویسد: در یک رقابت پر ازدحامی که حداقل 10 نامزد در کوشش برای جلب یاری های اقتصادی کوچک هستند، 48000 حامی سندرز که هر ماه به او یاری اقتصادی می نمایند به او در ادامه دادن کارزار انتخاباتی خودش در طولانی مدت یاری خواهد نمود.

م

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13697

به "سندرز نیامده 10 میلیون دلار یاری اقتصادی جمع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندرز نیامده 10 میلیون دلار یاری اقتصادی جمع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید