شهر بادرود و شگفتی هایش

به گزارش مجله سرگرمی، شهر انار، شهر طالبی و خیار، شهر تاریخی و شهری که در جوار امامزاده علی عباس واقع شده است، مردمان این شهر سخت کوش، پر نشاط و باهوش اند، زیرا از منطقه ای کویری، خشک و کم آب، بهشتی زیبا، سرسبز و پر رونق ساخته اند که انسان را به شگفتی وا می دارد و این مهم میسر نشده مگر با پشت کار، سخت کوشی و کوشش بی وقفه مردمان این منطقه بی باران.

شهر بادرود و شگفتی هایش

شهر بادرود و شگفتی هایش

شهر انار، شهر طالبی و خیار، شهر تاریخی و شهری که در جوار امامزاده علی عباس قرار گرفته است، مردمان این شهر سخت کوش، پر نشاط و باهوش اند، زیرا از منطقه ای کویری، خشک و کم آب، بهشتی زیبا، سرسبز و پر رونق ساخته اند که انسان را به شگفتی وا می دارد و این مهم میسر نشده مگر با پشت کار، سخت کوشی و کوشش بی وقفه مردمان این منطقه بی باران.

حسین نقدی مدیر ماهنامه فاخته شهر بادرود را این چنین معرفی می نماید: دشت کویر را همه می شناسند، تنها قسمتی از آن، بخش بزرگی از استان اصفهان را در بر گرفته که گسترده شده است و بی کران، داغ و تفتیده است و بی باران، کویر سرزمین شگفتی هاست با زیبایی های درخور تحسین، تبلور این زیبایی ها در سکوت شبانگاهی اش، در آسمان پر ستاره اش، در کوه های برهنه اش، در ریگزارهای روانش، در شکوفایی گل های وحشی و پیشین، در حلقه حلقه چاه های قناتش، در معماری ویژه اش و در محصول پر انرژی و طاقت فرسایش، تماشایی است.

فرصتی دست داد که اینجانب در جشنواره بی نظیر انار که هر ساله در آبان ماه برپا می گردد شرکت نمایم، از سخنرانی های مسئولینی که لازم بود بگذریم، صفا و صمیمیت این مردم، لباس های محلی، چوب بازی، پایکوبی های محلی و پذیرایی صمیمانه شان آنچنان مرا شیفته خود کرد، که تصمیم دارم هر ساله در آن شرکت نمایم، یک قسمت از برنامه به دانش آموزان دبستانی تعلق داشت که تقریباً 400 دانش آموز با لباس های محلی به صحنه آورده بودند که شعرها، ترانه ها و گفتارهای آنان اشک را در چشمان انسان سرازیر می کرد، به طوری که به شدت تحت تأثیر این مرنام قرار گرفته بودم، تماشا خانه های تاریخی محقق الدوله و دکتر رهگشای بی نظیر بود، مخصوصاً منزل دکتر رهگشایی استاد دانشگاه شهید بهشتی که با همسر فرانسوی شان که به فارسی مسلط بود فوق العاده، جلب توجه می کرد. دکتر رهگشای به یاری همسرشان یک منزل قدیمی را بازسازی کرد و آن را مملو از آثار باستانی نموده که یادآور قدمت ایران و به خصوص شهر بادرود می باشد. این آثار آنقدر زیبا، تماشای و گرانبهاست که شما باید ساعت ها آن را ببیند و از آن لذت ببرید، این خانه تبدیل به موزه مردم شناسی تبدیل شده است.

از شما خوانندگان مجله درخواست می کنم حتماً سفری به بادرود نمایید و ضمن زیارت آقا علی عباس از شهر بادرود، آثار تاریخی شهر و پس از نطنز و ابیانه بازدید به عمل آورید، حیف است که پول صرف مسافرت به مالزی، تایلند و ترکیه گردد. آنقدر این جشنواره انار برایم جالب بود که حیفم می آید اسامی دست اندرکاران این جشنواره را برای شما معرفی ننمایم.

1- آقای رضا نقدی شهردار بادرود 2- عباس سلمانیان معاون گردشگری وزارت فرهنگی 3- مهندس مهدی بادی مدیر جهاد کشاورزی نطنز 4- مهندس یزدان مهر سرپرست میراث فرهنگی نطنز 5- آقای حسین احمدی 6- آقای رضا گودرزی 7- سید حسین چاکری 8- علی نائینی 9- علی مخلصی 10- حسین خاکیان 11- ابراهیم ماهیان 12- محمدرضا آقا دوست 13- ذبیح اله فروزش

حالا اگر به این اسامی نام صد لتیان دبیر سومین جشنواره انار که بیشترین فعالیت ها را داشت اضافه کنیم شما با مسئولین و برپا کنندگان این جشنواره بیشتر آشنا خواهید شد. از جمله دیگر مسئولین جشنواره، دوست عزیز آقای حسین نقدی روزنامه نگار و آقایان رحمت اله کاملی، سید عباس سیدی و مجید کیانوش را باید نام برد که همگی برای پربار شدن این جشنواره در جنب و جوش بودند، جای شما خالی که از طبیعت زیبا، آفتاب تابان زمستانی اش استفاده برید و با مردم خون گرم و صمیمی آنجا آشنا شوید.

منبع:نشریه راه کمال- شماره 30

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: راسخون
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 163921

به "شهر بادرود و شگفتی هایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر بادرود و شگفتی هایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید