طرابلس : بازگشایی سفارت لیبی در دمشق برخلاف قوانین بین المللی است

به گزارش مجله سرگرمی، دولت وفاق ملی بازگشایی سفارت لیبی در دمشق را برخلاف قوانین و مقررات بین المللی دانست.

طرابلس : بازگشایی سفارت لیبی در دمشق برخلاف قوانین بین المللی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الوسط - لیبیا دولت وفاق ملی در واکنش به بازگشایی سفارت لیبی در سوریه با انتشار بیانیه ای در فضای مجازیفیسبوک گفت: دولت وفاق ملی تنها دولت رسمی و مورد تایید سازمان ملل است و بر اساس مصوبات شورای امنیت هیچ دولتی مجاز نیست با ساختارهای موازی و غیررسمی سایر کشورها تعامل و همکاری داشته باشد، لذا بازگشایی سفارت لیبی در دمشق برخلاف مقررات و مصوبات سازمان ملل است.

یک هیئت بلندپایه از مقامات دولت طبرق (شرق و مورد حمایت ژنرال خلیفه حفتر) با سفر به سوریه با مقامات این کشور درباره همکاری های دوجانبه به ویژه در زمینه مقابله با تجاوزگری های ترکیه به گفت وگو نشست و دو طرف توافق کردند که سفارت لیبی در دمشق و کنسولگری سوریه در شهر بنغازی لیبی افتتاح گردد.

در بیانیه دولت وفاق ملی آمده است: بازگشایی سفارت لیبی در دمشق نقض آشکار حقوق و حاکمیت این کشور است و دولت وفاق ملی تمام اقدامات قانونی لازم را در دفاع از حقوق خود به کار خواهد گرفت و از شورای امنیت و کمیته مجازات می خواهد تا تدابیر لازم را دراین زمینه اتخاد کند.

به نوشته این پایگاه خبری ، وزارت خارجه وفاق ملی در بیانیه دیگری با اشاره به برگزاری نشست وزیران خارجه کشورهای عربی که دیروز در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار گردید، گفت: این دولت از حق تحفظ خود در مورد بیانیه نشست قاهره درباره دخالت ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی استفاده کرد.

در این بیانه آمده است: دربیانیه نشست قاهره ، حمایت ترکیه از دولت قانونی و رسمی لیبی دخالت در امور داخلی این کشور محسوب شده و این درحالی است که این اقدام به دلیل تصفیه حساب بعضی کشورهای عربی با آنکارا اجرا شده است و به همین دلیل، دولت وفاق ملی لیبی بیانیه نشست وزیران کشورهای عضو اتحادیه عرب را در این زمینه نمی پذیرد.

دولت وفاق ملی در مورد بیانیه وزیران خارجه اتحادیه در باره سوریه بدون هیچ توضیحی از حق اعتراض خود استفاده کرد.

بر اساس حقوق بین الملل ، حق اعتراض یا حق شرط به معنای خودداری از اعمال بخشی از مقررات یک معاهده توسط یکی از طرف های آن معاهده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 74701

به "طرابلس : بازگشایی سفارت لیبی در دمشق برخلاف قوانین بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرابلس : بازگشایی سفارت لیبی در دمشق برخلاف قوانین بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید