قانون گذاران مونته نگرو قانون مورد مخالفت کلیسای صرب را تغییر دادند

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- مقامات جدید هوادار صرب مونته نگرو، قانونی مربوط به حقوق و مالکیت مذهبی را که توسط دولت قبلی تصویب شده بود اما کلیسای ارتدوکس صرب شدیداً با آن مخالفت می کرد، اصلاح نموده اند.

قانون گذاران مونته نگرو قانون مورد مخالفت کلیسای صرب را تغییر دادند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، مجلس مونته نگرو تغییرات قانونی را با 41 رأی از مجلس 81 عضوی، مورد تأیید قرار داد. قانون اصلاح شده مورد حمایت قانون گذاران فعلی هوادار صربستان نهاده شد، در حالی که اپوزیسیون هوادار غرب، این جلسه را تحریم کرد.

این تغییرات، بخش هایی از مالکیت معنوی را که کلیسای صرب- با وجود انکار مکرر دولت قبلی- اصرار داشت برای سلب اموال این کلیسا در مونته نگرو طراحی شده، لغو کرد.

تجمعات تحت رهبری کلیسا بر علیه قانون مذکور، به تقویت اردوگاه هواداران صربستان پیش از انتخابات مجلسی ماه اوت که به برکناری حزب دموکراتیک سوسیالیست انجامید، یاری کرد.

سال ها بعد از کسب استقلال از اتحادیه ای با صربستان به دنبال رفراندوم 2006، شهروندان مونته نگرو هنوز بر سر روابط با بلگراد دچار اختلاف هستند. حدود 30 درصد اهالی مونته نگرو خود را صرب اعلام می نمایند و کلیسای ارتدوکس صرب از بیشترین پیروان برخوردار است.

دولت قبلی تحت رهبری حزب دموکراتیک سوسیالیست های مونته نگرو، این کشور را از نفوذ صربستان و روسیه دور کرد. این کشور در سال 2017 به ناتو پیوست و به دنبال عضویت در اتحادیه اروپا است.

زدراوکو کریوکاپیچ، نخست وزیر جدید مونته نگرو در توییتر خاطرنشان کرد که تغییرات قانون مذهبی، اصلاح بی عدالتی در قبال کلیسای ارتدوکس صرب است.

هزاران تن از مخالفان تغییرات، مقابل ساختمان مجلس تجمع و دولت جدید را به این متهم کردند که بار دیگر مونته نگرو را تحت کنترل صربستان درآورده است. معترضان با تکان دادن پرچم های مونته نگرو، فریاد خیانت! و اینجا صربستان نیست! را سر دادند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 127350

به "قانون گذاران مونته نگرو قانون مورد مخالفت کلیسای صرب را تغییر دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون گذاران مونته نگرو قانون مورد مخالفت کلیسای صرب را تغییر دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید