قربانی: در یک سیستم غلط، دونده رییس فوتبال می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، پیشکسوت فوتبال گفت: وقتی سیستم غلط باشد، کارهایی اتفاق می افتد که غلط است و دونده ای می گردد رئیس این فدراسیون.

قربانی: در یک سیستم غلط، دونده رییس فوتبال می گردد

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، پیروز قربانی در مورد حضور اهالی فوتبال در حوزه مدیریت این ورزش گفت: با شرایطی که در ایران حاکم است، افرادی که در حال مدیریت هستند وابسته اند. فوتبالی ها چون بیشترا مستقل اند، به هیچ عنوان نمی توانند مدیریت نمایند.

وی در گفت وگو با رادیو جوان در مورد مسائل بین فوتبالی ها برای قبول مسئولیت در این حوزه، عنوان نمود: می توانیم به دوران مدیریت دادکان اشاره کنیم. یکی از طلایی ترین دوران فوتبال ایران بود. چه از لحاظ کار مدیریتی و چه از لحاظ نتیجه گیری. این حرف ها که فوتبالی ها نمی توانند با هم کار نمایند، توجیه افرادی است که در این حوزه حضور دارند و هیچ تخصصی از آن ندارند.

قربانی در مورد حضور افراد بدون تخصص در فوتبال گفت: وقتی سیستم غلط باشد، کارهایی که در آن اتفاق می افتد، غلط است. دونده می گردد رئیس فدراسیون فوتبال، فوتبالی به فدراسیون کشتی می رود و کشتی می رود در یک رشته دیگر و این دور باطل ادامه پیدا می نماید. بحثی در مورد اساسنامه فدراسیون فوتبال مطرح شده است. افرادی که خودمان انتخاب می کنیم، بیایند به من رای بدهند و من را انتخاب نمایند. همه متوجه می شوند این سیستم غلط است.

وی ادامه داد: همه رؤسای فوتبال را باید آنالیز کنیم. ببینیم فوتبالی بوده اند یا نه و انتصاب آنها چه نتیجه ای برای این رشته داشته است. تا وقتی این سیستم وجود دارد، اتفاق خاصی رخ نمی دهد. سیستم انتخاب مدیران ما غلط است. وقتی یک دولت جدید سر کار می آید، آدم های وابسته به خودش را می آورد. ما باید یک آینده نگری کنیم و برنامه ریزی صورت گیرد که سیستم آدم های مناسب خود را انتخاب کند.

وی اضافه کرد: خیلی از مدیران باشگاه ها و رؤسای فدراسیون ها شغل های دیگری داشتند و وقتی کار پیدا نکردند، به ورزش آمدند. تا زمانی که قبول نکنیم فوتبال یک امر تخصصی است، هیچ چیزی تغییر نمی نماید و امیدی به آینده نداریم.

پیشکسوت فوتبال خاطر نشان کرد: آیا ما بعد از دوران بازیگری مان می توانیم در رشته های دیگر فوتبال کار کنیم؟ الان به صورتی است که پیروز قربانی وقتی دوران حرفه ایش تمام می گردد، به جز فوتبال و نفس کشیدن کار دیگری بلد نیست. یعنی هیچ آموزشی روی ما صورت نگرفته است. شاید استثناهایی وجود داشته باشد که دنبال تحصیلات رفته باشند.

وی ادامه داد: بیشتر ما فوتبالیست ها روی این کار نمی کنیم و فقط دوران فوتبالمان را نگاه می کنیم. اگر ما در دوران فوتبال بازی کردن مان آینده ای برای خودمان تصور نموده باشیم، باید به فکر تجهیز کردنمان باشیم. خیلی از بازیکنان در زمان بازی کردن گران ترین بازیکنان زمان خودشان بودند و با سرانجام فوتبال، همه چیز برای آنها تمام شده بود. خود ما فوتبالی ها مقصر هستیم.

قربانی در مورد ناتوانی فوتبالی ها در مدیریت و عظیم بودن میز ها برای آنها، گفت: غیر فوتبالی ها همه میزها را اشغال کردند و ما میزی ندیده ایم. اگر میزی به ما نشان دهند، می توانیم بگوییم برای ما عظیم است یا نه. یکی از مسائل مدیریت ما این است که هیچ بازخواستی صورت نمی گیرد. یکی از مسائل مدیریتی در استقلال این است که مدیران بازخواست نمی گردد و مدیری که 5 سال گذشته در این باشگاه مدیریت نموده، الان جایی بهتر در حال کار کردن است.

parmisfun.ir: مجله پارمیسفان | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

pbmusic.ir: نوای پرنده پارسی | مجله خبری، ورزشی و مسافرتی پارسی

quiz1.ir: مجله آزمون اول، مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 92682

به "قربانی: در یک سیستم غلط، دونده رییس فوتبال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قربانی: در یک سیستم غلط، دونده رییس فوتبال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید