نگرانی افغان ها از تقلب در شمارش آراء انتخابات

به گزارش مجله سرگرمی، شهروندان افغانستانی، خواهان شفافیت روند شمارش آرای چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و جلوگیری از تقلب در این روند شدند.

نگرانی افغان ها از تقلب در شمارش آراء انتخابات

انتخابات افغانستان

شبکه طلوع افغانستان با استناد به مطالبات شهروندان افغان بیان کرد، مردم از کمیسیون انتخابات می خواهند باید کسی را که اکثریت واقعی آرا را به دست آورد را به عنوان رئیس جمهوری جدید کشور منصوب کند.

به گزارش این شبکه، بخش دیگری از مطالبات مردم خسته از تقلب، کشتار و جنگ، جلوگیری از تقلب در روند شمارش آرا از سوی دولت و کوشش برای برقراری صلح و امنیت است.

عبدالله عبدالله، از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز دوشنبه در بیانیه ای بیان کرد: رهبران ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی به منظور حفاظت از آرای صادقانه مردم، برای آرای غیر بایومتریک ارزش و اعتباری قایل نیستند.

ریاست جمهوری

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان برای اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور سه هفته وقت دارد.

در صورتی که هیچ یک از نامزدها پیروز به کسب اکثریت آرا نشدند(بیش از 50 درصد)، دور دوم انتخابات با حضور دو نامزدی که دارای آرایی بیش از دیگران هستند، برگزار خواهد شد.

طبق گفته مقامات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، نتایج شمارش آرای 3 هزار و 736 شعبه رای گیری در اختیار کابل قرار داده شد و تا کنون، 2 میلیون و 196 هزار و 463 رای شمارش ده است.

تقلب در شمارش

رئیس این کمیسیون در کنفرانس خبری در کابل تاکید نمود، این کمیسیون مصمم به حفاظت از آرای مردم افغانستان و جلوگیری از هر گونه تقلبی است.

چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در چهار هزار و 756 مرکز رای گیری برگزار گردید.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ابتدا قرار بود در پنج هزار و 373 مرکز رای گیری برگزار گردد که تهدیدات امنیتی و چالش های دیگر مانع از رای گیری در 617 شعبه شد. نگرفت.

شمار واجدین شرایط برای شرکت در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از مجموع بیش از 35 میلیون نفر جمعیت این کشور، 13 میلیون نفر اعلام شد که از این شمار 9 میلیون و 600 هزار نفر ثبت نام کردند.

چهارمین دور انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شنبه از ساعت هفت صبح به وقت محلی شروع و تا ساعت 17 ادامه داشت.

در انتخابات این دور ریاست جمهوری، 18 نفر نامزد شدند که از این تعداد، حنیف اتمر، نورالحق علومی، شیدا محمد ابدالی، زلمی رسول و محمد ابراهیم الکوزی انصراف داداند.

این انتخابات، تحت تدابیر ویژه امنیتی برگزار و حدود 72هزار نیروی امنیتی تأمین امنیت آن را به عهده داشتند.،ایرنا

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 48109

به "نگرانی افغان ها از تقلب در شمارش آراء انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی افغان ها از تقلب در شمارش آراء انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید