همه چیزهایی که در خصوص فیلم رستاخیزهای ماتریکس یا The Matrix Resurrections تا حالا می دانیم

به گزارش مجله سرگرمی، جهان واقعا نسبت به زمان پخش قسمت اول فیلم ماتریکس متفاوت شده: ناامنی بسیار بیشتر، بیماری مهلک کرونا، گوشی های موبایل هوشمند با اینترنت بسیار سریع تر در دسترس تقریبا همه مردم جهان و البته هوش مصنوعی و جهانیی که الگوریتم ها عملا خیلی وقت ها برای ما تصمیم می گیرند. جهانی کنونی ما نسبت به سال 99 کمتر امیدبخش است و شاید به همین دلیل احتیاج به ظهور دوباره ناجی سینمایی داشته باشیم!

همه چیزهایی که در خصوص فیلم رستاخیزهای ماتریکس یا The Matrix Resurrections تا حالا می دانیم

دیروز بالاخره تریلر فیلم رستاخیزهای ماتریکس یا The Matrix Resurrections پخش شد و همه را به هیجان آورد. بله! نئو با آن قدرت جادویی متوقف کردن گلوله ها در بین راه بازگشته است.

این بار دیگر لانا واچوفسکی به تنهایی فیلم را کارگردانی نموده و خبری از یاری خواهرش نخواهد بود. در تریلر می بینیم که کاراکتر توماس اندرسون با بازی کیانو ریوز که البته مانند جان ویک لباس پوشیده، رؤیاهایی از گذشته می بیند، زمانی که یک قهرمان بود.

آنچه تعیین شده این است که تحت شرایطی قهرمان های ماتریکس دیگر گذشته خود را به خاطر نمی آورند. ظاهرا نئو تحت تاثیر قرص های آبی است و زمانی که مصرف آنها را کنار می گذارد، برش های پراکنده از خاطرات گذشته آزارش می دهند، تا حدی که به روانپزشک خود مراجعه می نماید.

نکته ناراحت نماینده فیلم رستاخیزهای ماتریکس این است که دیگر خبری از بازی لارنس فیشبورن در نقش مورفئوس نیست. به جای او، یحیی عبدل المتین که در تریلر دیده می گردد که ری لود شده همان مورفئوس است. به هر حال فیشبورن یکی از ارکان ماتریکس بود و نبودش به چشم می آید.

در فیلم نو، مانند ماتریکس یک، نئو با دختری با تتوی خرگوش سفید دیدار می نماید. البته علاقه مندان کری ان ماس ناراحت نباشند، چون ترینیتی همچنان در فیلم حضور خواهد داشت. همان طور که جادا پینگت اسمیت هم ما را ترک نخواهد نمود.

اما در عین حال انبوهی از بازیگران نو هم به فیلم اضافه خواهند شد. پیشتر از یحیی عبد المتین اشاره کردم. هنرپیشه نو دیگر جسیکا هنویک، جاناتان گراف، نیل پاتریک هریس، پریانکا کوپرا یوناس، کریستینا ریکی، تلما هاپکینز و ارندیرا ایبرا هستند.

تا 22 دسامبر، یعنی زمانی که فیلم از HBO Max پخش خواهد شد، زمان زیادی مانده و ما دقیقا نمی دانیم که چه تعداد تریلر دیگر پخش خواهد شد و چه چیزهای بیشتری از فیلم خواهیم فهمید.

بعد از 22 سال از فیلم کاملا پیروز ماتریکس اول و فیلم های به اعتقاد من متوسط The Matrix Reloaded و The Matrix Revolutions در سال 2003، لانا واچوفسکی دست به ریسک بزرگی برای ساخت فیلم نو زده. آیا رستاخیز ماتریکس یک فیل به یادماندنی خواهد شد یا حداکثر صرفا در همان ماهی که پخش می گردد، سر و صدا به پا خواهد نمود و بعد فراموش خواهد شد؟

به نظر نمی رسد که فیلم از نظر جلوه های ویژه و صحنه های اکشن هیچ مسئله ای داشته باشد. اما باید ببینیم که از نظر فیلمنامه و مفاهیم چطور خواهد بود. این بار به واچوفسکی، دیوید میچل و الکساندر هرمان که به ترتیب نویسنده های اطلس ابر و Nowhere Man یاری نموده اند. گفته می گردد که لیلی واچوفسکی به خاطر کارگردانی و تهیه نمایندگی در سریال Work شبکه شوتایم نتوانسته به خواهرش یاری کند.

در تریلر پخش شده خبری از مامورهای سیاه پوش نیست، اما میلشیای تیم ضربت تا دلتان بخواهید حضور دارد و علیه اندرسون، ترینیتی و کاراکترهای مبارز نو، است.

در انتهای فیلم The Matrix Revolutions ماتریکس ری بوت شده بود و انسان ها این اختیار را داشتند که ماتریکس را ترک نمایند یا در همان چهارچوب بمانند. با نگاهی به تریلر به نظر می رسد که انتخاب خیلی ها پناه بردن به ماتریکس بوده، لابد به خاطر تماشا ویرانی های دنیای واقعی.

این دو عکس از تریلر را ببینید:

این دو عکس کنایه ای به دنیای کنونی ما می زننند. یعنی انسان هایی که یک لحظه هم نگاه از گجت های خود برنمی دارند و وابستگی شدید به آنها دارند. ما مدتهاست که ماتریکس را انتخاب نموده ایم! یعنی انتخاب نموده ایم که به جای تغییر دنیای واقعی، خودمان را به تخیل دنیای مجازی سرگرم کنیم.

نئو بازگشته. این بار او علاوه بر قدرت متوقف کردن گلوله ها می تواند موشک ها را هم منحرف کند! اما آیا در سرانجام این فیلم واقعا ماتریکس و آدم های در اقلیت خودآگاه به تفاهم خواهند رسید یا جدال اینها با هم ادامه خواهد داشت؟

picosho.ir: پیکوشو: تصاویر گردشگری ایران و جهان

gitiro.ir: گیتی رو: مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 157704

به "همه چیزهایی که در خصوص فیلم رستاخیزهای ماتریکس یا The Matrix Resurrections تا حالا می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیزهایی که در خصوص فیلم رستاخیزهای ماتریکس یا The Matrix Resurrections تا حالا می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید