پاپ برای نخستین بار شراکت زندگی قانونی دگرباشان جنسی را تأیید کرد

به گزارش مجله سرگرمی، پاپ فرانسیس در جریان مصاحبه ای در یک فیلم مستند، شراکت زندگی قانونی همجنسگرایان را تأیید کرد.

پاپ برای نخستین بار شراکت زندگی قانونی دگرباشان جنسی را تأیید کرد

به گزارش یورونیوز؛ این مستند که فرانچسکو نام دارد و بخش هایی از آن روز چهارشنبه 21 اکتبر (30 مهر) در جشنواره رم نمایش داده شد، درباره زندگی فرانسیس و به ویژه بعضی مباحث مورد علاقه او از جمله محیط زیست، فقر، مهاجرت، نابرابری نژادی و درآمدی و سایر تبعیض هاست. پاپ فرانسیس در این فیلم درباره همجنسگرایان می گوید: افراد همجنسگرا هم حق دارند در یک خانواده باشند. آن ها هم فرزندان خدا هستند.

وی در مصاحبه ای که در این فیلم نشان داده می گردد، حتی پیشنهاد می نماید که برای شراکت زندگی همجنسگرایان قانون وضع گردد و می گوید: آنچه ما باید داشته باشیم یک قانون مدنی برای شریک های زندگی همجنسگراست. به این ترتیب آن ها تحت پوشش قانون قرار می گیرند.

فرانسیس یک بار دیگر در گذشته زمانی که اسقف اعظم بوینس آیرس در آرژانتین بود، زندگی مشترک قانونی برای زوج های همجنسگرا را به عنوان جایگزین ازدواج رسمی و مذهبی همجنسگرایان تأیید نموده بود. اما او در صندلی پاپ، هرگز به صورت آشکار از تأیید شریک های زندگی همجنسگرا حمایت ننموده بود. با این حال او نه در دوران رهبری واتیکان و نه پیش از آن هرگز ازدواج همجنسگرایان را به عنوان امر مورد تأیید کلیسا مطرح ننموده و بنابراین تأیید ازدواج همجنسگرایان در مذهب کاتولیک همچنان منتفی است.

کشیش جیمز مارتین، یکی از روحانیان معروف مسیحی در آمریکا که همیشه در پی ساختن پلی میان همجمسگرایان و کلیسا بوده است، اظهارات پاپ را یک گام عظیم رو به جلو در حمایت کلیسا از دگرباشان جنسی خواند. او با انتشار بیانیه ای گفت: صحیت های مثبت پاپ در خصوص شراکت های مدنی همجنسگرایان، حامل پیامی محکم به کسانی است که در کلیسا با چنین قوانینی مخالفت می نمایند.

کارگردان مستند فرانچسکو اوگنی آفینیوسکی است و یکی از شخصیت های اصلی فیلم او خوان کارلوس کروز شیلیایی است که سال ها پیش قربانی سوءاستفاده جنسی روحانیون کلیسا شده بود و پاپ در جریان سفرش به شیلی در سال 2018 ابتدا داستان او را باور ننموده بود. کروز که خود همجنسگراست، گفت که در جریان اولین ملاقاتش با پاپ در ماه مه 2018، فرانسیس به او اطمینان داد که خداوند خود، کروز را همجنسگرا نموده است. کروز داستان خود را در قسمت های مختلف در سراسر فیلم فرانچسکو روایت می نماید و سیر تحول فرانسیس در درک سوءاستفاده جنسی را نیز توضیح می دهد و به این ترتیب نظرات پاپ در خصوص همجنسگرایان مستند می گردد.

آفییوسکی که یک یهودی روسی تبار است و در لس آنجلس زندگی می نماید توضیح گفته است که برای ساخت این فیلم دردسر های زیادی کشیده و به جا های زیادی در دنیا سفر نموده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: فرارو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 114964

به "پاپ برای نخستین بار شراکت زندگی قانونی دگرباشان جنسی را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپ برای نخستین بار شراکت زندگی قانونی دگرباشان جنسی را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید