چه کسانی نباید گوشت قرمز مصرف نمایند؟

به گزارش مجله سرگرمی، بعضی از گروه ها هستند که به دلیل بیماری های مزمن از خوردن گوشت قرمز محروم هستند.

چه کسانی نباید گوشت قرمز مصرف نمایند؟

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، گوشت یکی از بهترین غذا هایی است که بسیاری از مردم در سراسر دنیا در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می نمایند؛ زیرا حاوی مقادیر زیادی پروتئین و ویتامین مفید برای بدن است.

با این حال، بعضی از گروه ها هستند که به دلیل بیماری های مزمن از خوردن گوشت محروم هستند. این بیماری ها عبارتند از:

بیماران مبتلا به نقرس هنگام خوردن گوشت دچار احساس درد در مفاصل، به خصوص مفاصل پا خواهند شد.

خوردن زیاد گوشت در افراد مبتلا به بیماری های قلبی عوارض جدی مانند تصلب شرایین و سکته های ناگهانی به دنبال دارد.

افرادی که دارای اضافه وزن هستند و از چاقی رنج می برند، مسائل زیادی را برای آن ها ایجاد می گردد و توانایی حرکت و فعالیت ورزشی را ندارند؛ بنابراین توصیه می گردد برای جلوگیری از چربی های اضافی بدن، گوشت نخورید.

از طرف دیگر، بعضی از بیماری ها وجود دارد که در اثر خوردن بیش از حد گوشت بروز پیدا می نمایند. این بیماری ها عبارتند از اضطراب، بی خوابی و بی حالی؛ بنابراین توصیه می گردد که گوشت را در اوایل روز و نه در هنگام عصر میل کنید؛ زیرا اول روز زمانی است که شما به فعالیت و انرژی نیاز دارید.

خوردن زیاد گوشت منجر به سوءهاضمه نیز می گردد؛ زیرا بیشتر غذا ها از جمله گوشت گوسفند برای هضم به مدت طولانی نیاز دارند؛ بنابراین توصیه می گردد برای جلوگیری از ناراحتی معده مصرف این نوع گوشت را محدود نموده و مقادیر مناسبی از کربوهیدرات های سالم مانند غلات کامل، سبزیجات و میوه ها را جایگزین کنید تا به هضم غذا و حرکات بهتر روده یاری کند.

خوردن بیش از حد گوشت، به این معنی است که شما مواد مغذی دیگر را یا به مقدار کم می خورید یا اصلا استفاده نمی کنید؛ بنابراین توصیه می گردد برای حفظ سلامت پوست و مو و جلوگیری از ایجاد چین و چروک و تحریک کلاژن در پوست، ویتامین های دیگری مانند C را نیز مصرف کنید.

مصرف بیش از حد گوشت می تواند خطر ابتلا به بیماری ها، به ویژه موارد مربوط به ایمنی و ویروس ها مانند سرماخوردگی را افزایش دهد؛ زیرا در این حالت مقادیر مناسبی از ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای مبارزه با عفونت ها را دریافت نمی کنید.

مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه گوشت قرمز، خطر مرگ زودرس را به میزان 10 درصد افزایش می دهد؛ بنابراین جایگزینی گوشت قرمز با سایر منابع پروتئینی ممکن است به شما یاری کند تا عمر طولانی تری داشته باشید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 123670

به "چه کسانی نباید گوشت قرمز مصرف نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی نباید گوشت قرمز مصرف نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید