پیش بینی فراوری 6000 دستگاهی خودرو در ایران خودرو و سایپا

به گزارش مجله سرگرمی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با پرداخت تسهیلات 4000 میلیارد تومانی به قطعه سازان و افزایش تزریق قطعه و لوازم یدکی به شرکت های خودروساز، پیش بینی می کنم فراوری خودرو در ایران خودرو و سایپا به 6000 دستگاه در روز افزایش یابد.

پیش بینی فراوری 6000 دستگاهی خودرو در ایران خودرو و سایپا

ولی ملکی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: نظام بانکی در ماه های سرانجامی سال گذشته زیر نظر ستاد تنظیم بازار 4000 میلیارد تومان تسهیلات به قطعه سازان پرداخت کرد که باعث جلب اعتمادِ نسبی قطعه سازان برای افزایش فراوری قطعه و لوازم یدکی خودرو می گردد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس افزایش فراوری خودروهای پرتیراژ در ایران خودرو و سایپا را در کاهش انتظارات تورمی بازار خودرو، دریافت بهانه از دست دلالان حاشیه ساز و مهار نوسانات قیمتی خودرو موثر دانست و اضافه کرد: مجموع فراوریات روزانه این دو خودروساز تا سرانجام سال گذشته به حدود 4100 دستگاه در روز افزایش یافت که افزایش 3.5 برابری نسبت به اوایل سال داشت. با تسهیلاتی که اخیرا به قطعه سازان پرداخت شد، پیش بینی می گردد طی ماه های پیش رو فراوری روزانه خودرو در ایران خودرو و سایپا به 6000 دستگاه در روز برسد که این مسئله موجب افزایش فراوری و عرضه بیشتر خودرو به بازار، عمل به تعهدات خودروسازان در پیش فروش خودرو و مهار تدریجی نابسامانی های قیمتیِ حاشیه بازار می گردد.

وی ادامه داد: البته با ترخیص 16 هزار کانتینر قطعات و لوازم یدکی خودرو از گمرکات و تزریق آنها به چرخه فراوری و ترخیص بیش از 13 هزار خودروی خارجی متوقف شده در گمرکات کشور، می توان بهانه ها را از دست دلالانِ حاشیه بازار گرفت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از جمع بندی نهایی طرح ساماندهی خودرو در کمیسیون صنایع و معادن و تاثیر آن بر بازار سخن گفت و اضافه کرد: طرح مذکور تا ابتدای اردیبهشت در کمیسیون صنایع و معادن نهایی و به هیات رییسه مجلس تحویل می گردد. با معین تکلیف آن می توان بازار خودرو را از بلاتکلیفی و نابسامانی خارج و فعالیت در این بازار را قانونمندتر از وضعیت فعلی کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20212

به "پیش بینی فراوری 6000 دستگاهی خودرو در ایران خودرو و سایپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی فراوری 6000 دستگاهی خودرو در ایران خودرو و سایپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید